Ταχυδύναμη με σουτ

Η προπόνηση της ταχυδύναμης με μπάλα είναι σίγουρα πολύ ωφέλιμη, ρεαλιστική και πρακτική, αφού μπορεί να συμπεριλάβει πολλά από τα στοιχεία που απαιτούνται για την βελτίωση των φυσικών και τεχνικών ικανοτήτων των ποδοσφαιριστών. Στην ανάρτηση θα δείτε ένα παράδειγμα οργάνωσης και περιεχομένου σε 4 σταθμούς, που μας επιτρέπει χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες να προπονήσουμε αποτελεσματικά, αυτή την τόσο σημαντική ικανότητα, ακόμα και σε μεγάλο αριθμό ποδοσφαιριστών ταυτόχρονα. Επίσης, εξασκούμε την πάσα, την προσποίηση, το οδήγημα και φυσικά το σουτ.
Οργάνωση: Οι ποδοσφαιριστές χωρίζονται σε 4 υποομάδες και τοποθετούνται απέναντι από τις 2 εστίες. Σε κάθε εστία οι ποδοσφαιριστές εκτελούν εναλλάξ ανά ομάδα. Ο ποδοσφαιριστής που εκτελεί χρέη πασαδόρου είναι υπεύθυνος να φέρει τη μπάλα και να πάρει στη συνέχεια θέση στο τέλος της σειράς για να σουτάρει και αυτός, ενώ αυτός που εκτελεί το σουτ μένει για να κάνει χρέη πασαδόρου στον επόμενο  (η μορφή σε κάθε υποομάδα είναι κυκλική). Απαιτούνται 2 εστίες, 16-20 ποδοσφαιριστές (ο κάθε ποδοσφαιριστής έχει μπάλα), 2-4 τερματοφύλακες , 3 πιατάκια, 3 κώνοι, 3 (4) εμπόδια, 1 σκάλα και 8 στυλοβάτες.
Στο πρώτο σχήμα βλέπουμε πως τοποθετούμε οργανωτικά τις 4 υποομάδες, έξω από τις περιοχές στις 2 εστίες του γηπέδου.

Σχήμα 1
Στο σχήμα 2 βλέπουμε την άσκηση: Ο ποδοσφαιριστής με τη μπάλα, στην αρχή της ουράς, πασάρει στον συμπαίκτη του, εκτελεί γρήγορο σκίπινγκ στη σκάλα, υποδέχεται την μπάλα, στρέφεται προς την εστία, κάνει σλάλομ στους κώνους και σουτάρει. Στη συνέχεια παίρνει τη θέση του πασαδόρου, ενώ ο πασαδόρος παίρνει τη μπάλα και πηγαίνει τελευταίος στην υποομάδα του.
 
 Σχήμα 2-Άσκηση 1
 Στο σχήμα 3 βλέπουμε τη άσκηση:  Ο ποδοσφαιριστής με τη μπάλα, στην αρχή της ουράς, πασάρει στον συμπαίκτη του, εκτελεί 3 σπριντ 5μ. με αλλαγή κατεύθυνσης στους στυλοβάτες, υποδέχεται την πάσα του συμπαίκτη του και σουτάρει στην εστία. Στη συνέχεια παίρνει τη θέση του πασαδόρου, ενώ ο πασαδόρος παίρνει τη μπάλα και πηγαίνει τελευταίος στην υποομάδα του.
 
 Σχήμα 3-Άσκηση2
Στο σχήμα 4 βλέπουμε τη άσκηση:  Ο ποδοσφαιριστής με τη μπάλα, στην αρχή της ουράς, πασάρει στον συμπαίκτη του εκτελεί εκρηκτικά 3 (4) άλματα, κάνει γρήγορο σλάλομ στους στυλοβάτες, υποδέχεται την πάσα του συμπαίκτη του και σουτάρει στην εστία. Στη συνέχεια παίρνει τη θέση του πασαδόρου, ενώ ο πασαδόρος παίρνει τη μπάλα και πηγαίνει τελευταίος στην υποομάδα του.
 
Σχήμα 4-Άσκηση 3
Στο σχήμα 5 βλέπουμε τη άσκηση:  Ο ποδοσφαιριστής με τη μπάλα, στην αρχή της ουράς, πασάρει στον συμπαίκτη του, κάνει σπριντ 10μ. με αλλαγή κατεύθυνσης,  υποδέχεται την πάσα του συμπαίκτη του και σουτάρει στην εστία. Στη συνέχεια παίρνει τη θέση του πασαδόρου, ενώ ο πασαδόρος παίρνει τη μπάλα και πηγαίνει τελευταίος στην υποομάδα του.
 Σχήμα 5-Άσκηση4
 
Σημ.: Στις ασκήσεις 2,3 και 4 -ή επιλεκτικά σε 1-2 από αυτές- ο ποδοσφαιριστής πριν σουτάρει μπορεί να κάνει μια προσποίηση στον συμπαίκτη του, ο οποίος θα κάνει παθητική άμυνα.

Επαναλήψεις: 4-6 ανά ποδοσφαιριστή. Επισημαίνεται η εκρηκτική εκτέλεση κάθε επανάληψης. Το διάλειμμα μεταξύ των ασκήσεων είναι ο χρόνος μεταφοράς των ποδοσφαιριστών από σταθμό σε σταθμό.

Ενδεικτικό Μηνιαίο Πλάνο Αγωνιστικής Περιόδου

Ενδεικτικός μηνιαίος προγραμματισμός και περιεχόμενα, με στόχο τη βελτίωση της επιθετικής λειτουργίας και της αποτελεσματικότητας. Προπονητικές μονάδες 4 ανά εβδομάδα με ρεπό την Τετάρτη.

1. Στις προπονήσεις της Δευτέρας μετά την ανάλυση αγώνα, η αποκατάσταση περιλαμβάνει ανά 2η εβδομάδα και 2x8΄ κυκλοφορία στα 2/3 (από περιοχή σε περιοχή) με παθητική άμυνα και μετατοπίσεις για βελτίωση του συνδυαστικού παιχνιδιού.
2. Την Τρίτη, οι προπονήσεις είχαν κυρίως καταστάσεις 2vs1,3vs2 και 4vs3 και αγωνιστικά παιχνίδια 4vs4 ως 6vs6.
Την Πέμπτη στην ταχυδύναμη,  ασκήσεις με μπάλα και τελείωμα φάσεων ανά υποομάδα πλευράς ή άξονα και αγωνιστικό παιχνίδι σε χώρο 60x70, που αφορούσε την επιθετική λειτουργία του 1-4-2-3-1 και του 1-4-4-2 σε ρόμβο.
Την Παρασκευή εκτός τις ταχύτητες αντίδρασης, επιθετική τακτική χωρίς αντίπαλο και στατικές φάσεις σε επίθεση και άμυνα.
Σημ.: Το άρθρο αφορά ερασιτεχνική ομάδα. Τα ματς είναι όλα Κυριακή. Το ρεπό μπορεί να μεταφερθεί Τρίτη.
 

Προετοιμασία Ερασιτεχνικής Ομάδας-Σεζόν 2010-11

Το πρόγραμμα προετοιμασίας που ακολουθεί είναι 6 εβδομάδων. Είναι χωρισμένο σε 3 φάσεις, που η κάθε 1 από αυτές διαρκεί 2 εβδομάδες. Τις 2 πρώτες ασχολούμαστε με τη γενική προετοιμασία των ποδοσφαιριστών, την 3η και 4η εβδομάδα με την ειδική προετοιμασία, ενώ οι εβδομάδες 5 και 6 είναι η φάση φορμαρίσματος της ομάδας. Το περιεχόμενο των προπονήσεων απαιτεί κατά βάση τη χρησιμοποίηση μπάλας και αγωνιστικών παιχνιδιών, συνδυάζοντας την προετοιμασία της φυσικής κατάστασης, με την βελτίωση της τεχνικής και της τακτικής. Οι προπονήσεις έχουν σχετικά μεγάλο όγκο, εξαιτίας της αδυναμίας των ερασιτεχνικών ομάδων να πραγματοποιήσουν διπλές προπονήσεις, οπότε συνυπάρχουν 2 και 3 στόχοι ανά προπονητική μονάδα. Ωστόσο, ενδεικτικά έχουν τοποθετηθεί μερικές πρωινές προπονήσεις που αφορούν κυρίως σε προπόνηση δύναμης αλλά και τακτική. Φυσικά, το περιεχόμενο των προπονήσεων (ασκησιολόγιο) έχει να κάνει με τις σκέψεις και τη φιλοσοφία του κάθε προπονητή, το βασικό σχηματισμό που θέλει να ακολουθήσει, τα εναλλακτικά σενάρια και τις ιδιαιτερότητες της ομάδας.

Δείτε όλο το άρθρο εδώ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ 2010-11

Ο πιτσιρίκος που με ακολουθεί....

Για κάθε φίλο που ασχολείται με το παιδικό ποδόσφαιρο, για κάθε προπονητή το παρακάτω ποίημα.

Μην ξεχνάμε ποτέ πόσο καθοριστικό ρόλο παίζουμε στην εξέλιξη των παιδιών!

Μην ξεχνάμε πόσο μεγάλη είναι η ευθύνη μας!

''Θέλω να είμαι προσεκτικός

γιατί ένας πιτσιρίκος με ακολουθεί.

Δεν τολμώ να παραστρατήσω

καθώς φοβάμαι ότι θα πάρει τον ίδιο δρόμο.

Δεν του ξεφεύγει καμία μου κίνηση,

ότι κάνω το επιχειρεί κι αυτός.

Σαν μεγαλώσει λέει πώς θα γίνει σαν κι εμένα.

Ο πιτσιρίκος αυτός που με ακολουθεί

κι αυτό πρέπει να έχω στο νου μου,

καθώς περνώ από βουνά κι άγριες θάλασσες,

πως τα χρόνια που θα έρθουν εγώ θα έχω την ευθύνη

του πιτσιρίκου που με ακολουθεί….''

John C. Maxwell

‘’The winning attitude’’

 

Αυτοεκτίμηση: Ένα δώρο που πρέπει να χαρίσουμε σε κάθε παιδί!

 

Ένα απογοητευμένο παιδικό πρόσωπο… Ένα βλέμμα καρφωμένο στο γρασίδι… Ένα δάκρυ που σκουπίζεται με το ιδρωμένο χεράκι… Ένα παιδί που πάει αργά στη μπάλα λες και δε θέλει ποτέ να τη συναντήσει…           Ένα παιδί που έρχεται στο γήπεδο χωρίς χαμόγελο… Ένα παιδί που φεύγει από το γήπεδο χωρίς χαμόγελο…

Όλα ήταν τόσο διαφορετικά στο ξεκίνημα. Προσμονή, αγωνία, όρεξη για προσπάθεια. Περηφάνια για τα καινούρια παπούτσια. Συναισθήματα τόσο έντονα μέσα στη στολή της ομάδας, με το σήμα στο μέρος της καρδιάς και τον μαγικό, ΄΄ μοναδικό΄΄ αριθμό στην πλάτη. Το νούμερο 9 είναι δικό μου… Θα κάνω σουτ σε πραγματικό τέρμα… Σε κανονικό γήπεδο… Θα βάλω πολλά γκολ! Θα παίξω το πιο όμορφο παιχνίδι στον κόσμο!

Γιατί δεν με αφήνει ο προπονητής να τρέξω με τη μπάλα? Γιατί πρέπει να περιμένω στην ουρά? Γιατί δεν παίζουμε αλλά ακούμε συνέχεια οδηγίες? Ο μπαμπάς γιατί μου φωνάζει συνέχεια τι να κάνω? Η μαμά γιατί όποτε έρθει κοντά μου η μπάλα μου φωνάζει ‘’τρέξε΄΄? Τι εννοεί ο προπονητής όταν λέει ΄΄ βάλε σωστά το πόδι σου’’. Τι εννοεί όταν μου φωνάζει ΄΄ όχι έτσι΄΄?

Τελικά δεν μπορώ να κάνω τίποτα σωστά. Δεν τα καταφέρνω. Είμαι ο χειρότερος παίκτης. Τι δουλειά έχω εγώ εδώ? Αυτό δεν είναι παιχνίδι για μένα. Δεν είναι καν παιχνίδι! Καλύτερα να μην ξαναέρθω στο γήπεδο! Είμαι ένας αποτυχημένος…

Είμαι σίγουρος πως κανένας δεν θα ήθελε να είναι στη θέση του μικρού μας φίλου. Που ήρθε γεμάτος προσμονή και όνειρα στο γήπεδο, με κίνητρα όπως:

Ευχαρίστηση: Πολλές έρευνες έχουν δείξει πως η ευχαρίστηση είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη συμμετοχή και την παραμονή ενός παιδιού στον αθλητισμό.

Βελτίωση Δεξιοτήτων: Οι έρευνες την εντάσσουν μεταξύ των σημαντικότερων παραγόντων.

Φυσική Κατάσταση: Σημαντική παράμετρος ειδικότερα όσο μεγαλώνουμε και φυσικά σε άμεση σχέση με την υγεία μας.

Ατμόσφαιρα ομάδας: Συμπαίκτες, στόχοι, φίλοι, χαρές και λύπες, οικογένεια, αλληλοεκτίμηση, σεβασμός, όλοι για έναν και ένας για όλους….

Αλλά αντί για τα παραπάνω συνάντησε τα ‘’αντικίνητρα’’:

Να μην παίζει αρκετά: Παίζουν οι καλύτεροι…

Να μην ευχαριστιέται: Παρατηρήσεις και κατευθύνσεις σύμφωνα με τις ανάγκες κάποιου άλλου…

Μεγάλη έμφαση στη νίκη: Η προσπάθεια και η βελτίωση σε δεύτερη μοίρα…

Πολύ πίεση από γονείς, προπονητές και συνομήλικους: Παιχνίδι δεν είναι το ποδόσφαιρο ή κάνω λάθος?

Φτωχή προπόνηση: Έλλειψη κινήτρων, διασκέδασης, χαράς…

Ο αθλητισμός δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να δοκιμάσουν νέες δεξιότητες και να αξιολογήσουν τα ίδια τις ικανότητές τους. Ως πρόσωπα εξουσίας οι γονείς και οι προπονητές έχουν στα χέρια τους τεράστια δύναμη: Τη δύναμη να κάνουν τα παιδιά τους να νοιώσουν καλά με τον εαυτό τους. Ακόμα και οι πιο απλές παρατηρήσεις μπορεί να έχουν σημαντικές επιπτώσεις. Οι γονείς και οι προπονητές, δεν πρέπει ποτέ να πάψουν να βρίσκουν κάτι το οποίο το παιδί κάνει καλά και να το επαινούν γι΄ αυτό.

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..