Λειτουργία σχολών προπονητών ποδοσφαίρου

fifauefaepoΑπαιτούμενα δικαιολογητικά για τη σχολή UEFA Pro
1. Αίτηση του ενδιαφερόμενου στα γραφεία της ΕΠΟ ή με φαξ στο 210-9359666.
2. Επικυρωμένη φωτοτυπία διπλώματος προπονητή ΕΠΟ ή άλλης ευρωπαϊκής    ομοσπονδίας κατηγορίας UEFA Α΄ ή παλαιό δίπλωμα Α΄ κατηγορίας και ταυτότητα αναθεωρημένη σε ισχύ από σχολές που συνδιοργάνωσαν η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και η ΕΠΟ.
3. Ιατρική βεβαίωση περί υγείας από παθολόγο
Σε περίπτωση υποβολής υπεράριθμων αιτήσεων θα τηρηθούν τα εξής κριτήρια επιλογής για τη συμμετοχή στη σχολή:
1. Ποδοσφαιρική εμπειρία ως αθλητής (διεθνής, επαγγελματίας, κ.τ.λ.)
2. Προπονητική εμπειρία
3. Γραμματικές γνώσεις (γνώση ξένων γλωσσών, χρήση Η/Υ, απόφοιτοι σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρακολούθηση σχετικών σεμιναρίων, κ.τ.λ.).

Build-up vs 2 strikers

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ 2 ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ

Ο ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΠΙΕΖΕΙ ΨΗΛΑ ΜΕ 2 ΠΑΙΚΤΕΣ (4-4-2) ΣΤΑ ΣΤΟΠΕΡ ΜΑΣ. ΤΑ ΑΚΡΑΙΑ ΜΑΣ ΜΠΑΚ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΑ ΨΗΛΌΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥΣ. ΕΝΑΣ ΑΜΥΝΤΙΚΟΣ ΜΑΣ ΜΕΣΟΣ ΟΠΙΣΘΟΧΩΡΕΙ ΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΤΟΠΕΡ ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ 3vs2 ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΜΠΑΛΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΖΩΝΗ.

Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ

Εγχειρίδιο 1-4-4-2 Ρόμβος-Free E-Book

Ένας σχηματισμός με ειδικές...δυσκολίες στην εφαρμογή του, αλλά με πολλά θετικά κατά την προσωπική μου αντίληψη. Υπεροπλία στον άξονα αμυντικά και επιθετικά και προβλήματα στις άκρες αμυντικά, ειδικά αν δεν υπάρχει σαφής κατεύθυνση, ρόλοι και κατανόηση από τους παίκτες. Σίγουρα δίνει πολλές δυνατότητες συνεργασιών στην ανάπτυξη, μπορεί να δημιουργήσει υπεραριθμίες και να φέρει πολλούς παίκτες στην επιθετική ζώνη. Στο συννημένο αρχείο, περιέχονται βασικές κινήσεις και συνεργασίες επιθετικά και αμυντικά, καθώς και ασκησιολόγιο για την προπόνηση του. Πατήστε στην εικόνα για να το κατεβάσετε.

eikona handbook 1-4-4-2 diamont

 Περιέχει ένα μέρος από τις σκέψεις μου, πως το προσέγγισα, καθώς και κάποιες από τις ασκήσεις, με τις οποίες προσπάθησα να  περάσω στους ποδοσφαιριστές. την εφαρμογή του τη φετινή χρονιά.

Αγωνιστικό παιχνίδι για σουτ

Το παρακάτω αγωνιστικό παιχνίδι έχει στόχο την εξάσκηση και τη βελτίωση των συνθηκών δημιουργίας καταστάσεων για σουτ. Λύση απαραίτητη απέναντι σε κλειστές άμυνες, η οποία σίγουρα προβληματίζει τον αντίπαλο.

Ο χώρος που εξελίσσεται το παιχνίδι είναι ίσος με 2 περιοχές (σημ.: 33μ.χ40μ.) και οι ομάδες αποτελούνται από 5 παίκτες. Δημιουργούμε 2 ζώνες ως εξής: Η 1η από το ύψος του πέναλτι μέχρι και 3 μέτρα έξω από την περιοχή, στην οποία οι αμυνόμενοι έχουν υπεραριθμία 3vs2  και η 2η στο χώρο έξω από την περιοχή στην οποία οι επιτιθέμενοι έχουν υπεραριθμία 3vs2.

Το παιχνίδι ξεκινάει πάντα από την επιτιθέμενη ομάδα, η οποία εκμεταλευόμενη την υπεραριθμία της, προσπαθεί να φέρει τη μπάλα στους 2 φορ στη ζώνη κοντά στην εστία, οι οποίοι πρέπει να παίξουν πίσω πάσα σε έναν από τους 3 μέσους, ο οποίος είναι ελεύθερος και έχει κατάλληλη θέση για σουτ.

Κανόνες: Για να γίνει σουτ πρέπει υποχρεωτικά η μπάλα να φτάσει τουλάχιστον 1 φορά σε έναν από τους 2 φορ. Οι παίκτες δεν αλλάζουν ζώνες. Οι αμυνόμενη ομάδα σκοράρει στις 2 μικρές εστίες.

Κοουτσάρισμα: Οι 2 φορ πρέπει να κρατήσουν το επιθετικό βάθος, ώστε να έχουν χώρο ξεμαρκαρίσματος και πίσω πάσας. Οι 3 μέσοι κινούνται συνεχώς υποστηρίζοντας την πίσω πάσα. Σημαντική παράμετρος η επιστροφή-πίσω πάσα στο καλό πόδι του συμπαίκτη, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα άμεσου σουτ. Υπομονή στο παιχνίδι των επιτιθέμενων για να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για σουτ. Μεταφορά παιχνιδιού για εκμετάλευση κενού χώρου.

Χρόνος: 4χ5΄ με διάλειμμα 2΄-3΄.

Παραλλαγές: α) Στο 3ο και 4ο 5λεπτο επιτρέπεται η συνεργασία μεταξύ των φορ για τελείωμα της επίθεσης, ως και η προώθηση 1 μέσου για διείσδυση ή συνεργασία 1-2 β) Το παιχνίδι είναι ελεύθερο από την αρχή, αλλά το γκολ από σουτ μετράει 3πλό γ) Η ζώνη των φορ ορίζεται μέσα στην περιοχή, οπότε το σουτ γίνεται από πιο κοντινή απόσταση.

Βασίλης Παπαδάκης

 

 

Ενδεικτική προπόνηση για εναλλαγή φάσης (transition)

Ενδεικτική προπόνηση για την εναλλαγή της φάσης από επίθεση (κατοχή της μπάλας) σε αμυντική λειτουργία. Εξασκούνται ταυτόχρονα τόσο το επιθετικό όσο και το αμυντικό transition, σε μια προπόνηση που διαρκεί μαζί με τα διαλείμματα περίπου 80΄. Στο πρώτο μέρος της προπόνησης δίνουμε έμφαση στη σωστή απόσταση γραμμών και παικτών, τις μετατοπίσεις σε σχέση με τη θέση της μπάλας και τις καλύψεις ανάμεσά τους. Στο δεύτερο μέρος, πλησιάζοντας τη μορφή αγώνα δίνουμε έμφαση στην αντίδραση τη στιγμή που η μπάλα αλλάζει κάτοχο (ομάδα), τόσο σε γρήγορη επιθετική ανάπτυξη, όσο και σε σωστή αμυντική αντίδραση και επαναφορά. Στο τρίτο μέρος, σε αγωνιστικό παιχνίδι με χώρους στις πλάτες της άμυνας, σε μια πιο ρεαλιστική μορφή, επιζητούμε την εκμετάλευση επιθετικά αυτού του  χώρου και από τις 2 ομάδες, την αντίδρασή τους στην εναλλαγή της κατάστασης, ταυτόχρονα με το τελείωμα των φάσεων.
8΄ Ζέσταμα σε 2άδες με δρομικές ασκήσεις και ενεργητικές διατάσεις.
 
Σχήμα 1
2χ8΄ Κυκλοφορία με παθητική άμυνα στο ½ (σχήμα 1): Στόχος η μπλε ομάδα κυκλοφορεί τη μπάλα και η κόκκινη εκτελεί παθητική άμυνα με στόχο την άμεση πίεση στον κάτοχο της μπάλας, τη σωστή τοποθέτηση και κάλυψη χώρου-συμπαίκτη. Αλλαγή ρόλων στις ομάδες σε 8’.

Η φιλοσοφία του προπονητή

coachingΌπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.

Περισσότερα..

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..