Ενδεικτική προπόνηση για εναλλαγή φάσης (transition)

Ενδεικτική προπόνηση για την εναλλαγή της φάσης από επίθεση (κατοχή της μπάλας) σε αμυντική λειτουργία. Εξασκούνται ταυτόχρονα τόσο το επιθετικό όσο και το αμυντικό transition, σε μια προπόνηση που διαρκεί μαζί με τα διαλείμματα περίπου 80΄. Στο πρώτο μέρος της προπόνησης δίνουμε έμφαση στη σωστή απόσταση γραμμών και παικτών, τις μετατοπίσεις σε σχέση με τη θέση της μπάλας και τις καλύψεις ανάμεσά τους. Στο δεύτερο μέρος, πλησιάζοντας τη μορφή αγώνα δίνουμε έμφαση στην αντίδραση τη στιγμή που η μπάλα αλλάζει κάτοχο (ομάδα), τόσο σε γρήγορη επιθετική ανάπτυξη, όσο και σε σωστή αμυντική αντίδραση και επαναφορά. Στο τρίτο μέρος, σε αγωνιστικό παιχνίδι με χώρους στις πλάτες της άμυνας, σε μια πιο ρεαλιστική μορφή, επιζητούμε την εκμετάλευση επιθετικά αυτού του  χώρου και από τις 2 ομάδες, την αντίδρασή τους στην εναλλαγή της κατάστασης, ταυτόχρονα με το τελείωμα των φάσεων.
8΄ Ζέσταμα σε 2άδες με δρομικές ασκήσεις και ενεργητικές διατάσεις.
 
Σχήμα 1
2χ8΄ Κυκλοφορία με παθητική άμυνα στο ½ (σχήμα 1): Στόχος η μπλε ομάδα κυκλοφορεί τη μπάλα και η κόκκινη εκτελεί παθητική άμυνα με στόχο την άμεση πίεση στον κάτοχο της μπάλας, τη σωστή τοποθέτηση και κάλυψη χώρου-συμπαίκτη. Αλλαγή ρόλων στις ομάδες σε 8’.
 

Σχήμα 2 
 
2χ8΄ Προστίθεται 1 τερματοφύλακας (σχήμα 2) στην απέναντι εστία, ο χώρος παραμένει ίδιος, την μπάλα ωστόσο την έχει η ομάδα που έχει πλάτη στο κέντρο και το παιχνίδι εξελίσσεται ενεργητικά, με στόχο την άμεση ή γρήγορη επίθεση  από τη στιγμή που η αμυνόμενη ομάδα κερδίσει τη μπάλα. Η ομάδα που είχε τη μπάλα, οφείλει στη άμεση πίεση, την επανατοποθέτηση και σύμπτυξη στο χώρο της και την σωστή αντίδραση όταν η μπάλα βγει στην πλάτη της, πίσω από την νοητή γραμμή των κώνων. Αλλαγή ρόλων στις ομάδες σε 8΄.
Σχήμα 3
2χ10΄ παιχνίδι σε ζώνη 50χ60 στο μέσο του γηπέδου (σχήμα 3),  με 2 τερματοφύλακες. Η κάθε ομάδα προσπαθεί να κυκλοφορήσει τη μπάλα και να βγάλει μεγάλη ή κάθετη πάσα στην πλάτη της άλλης, ενώ η ομάδα που κλέβει την μπάλα συνεχίζει να ψάχνει τη γρήγορη επίθεση στην πλάτη της άλλης. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι το τέλος της φάσης και στη συνέχεια επιστρέφουν στον οριοθετημένο χώρο και ξεκινούν από την αρχή.
Αποθεραπεία 8΄-10’ χαλαρό τρέξιμο-διατάσεις.
Κοουτσάρισμα: Δώστε συγκεκριμένους ρόλους σε παίκτες και ορίστε κινήσεις, τη στιγμή που η ομάδα τους κερδίσει  ή χάσει τη μπάλα. Δώστε έμφαση στην ΄΄ασφάλεια΄΄ της πρώτης πάσας-επιλογής. Επιμείνετε στο πολύ σημαντικό σημείο της άμεσης πίεσης στον νέο κάτοχο, τη στιγμή της αλλαγής από επιθετική σε αμυντική λειτουργία.
Οργάνωση-παραλλαγές: 2 ομάδες των 10 παικτών και στην πορεία 2 τερματοφύλακες. Στο δεύτερο μέρος, μπορούμε να δημιουργήσουμε εμείς τη συνθήκη αντεπίθεσης, δίνοντας-προσφέροντας μια μπάλα σε παίκτη της αμυνόμενης ομάδας, που είναι σε πλεονεκτική θέση, για να δημιουργήσει τη φάση της εναλλαγής. Μπορούμε να παραλείψουμε το δεύτερο μέρος (να το αντικαταστήσουμε με το τρίτο μέρος) και να τελείωσουμε με ένα παιχνίδι σε όλο το γήπεδο, χωρίς οριοθετήσεις και περιορισμούς, αλλά με την ίδια σκέψη και φιλοσοφία στο παιχνίδι (χώροι, εκμετάλευση-αντίδραση).
Βασίλης Παπαδάκης

Tags: transition

Η φιλοσοφία του προπονητή

coachingΌπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.

Περισσότερα..

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..