Προπονητής Ποδοσφαίρου

H ιστοσελίδα www.soccercoach.gr είναι μια συνέχεια του Blog ''Προπονητής Ποδοσφαίρου'', το οποίο ξεκίνησα με πολύ όρεξη και μεράκι, σαν μια προσπάθεια διαλόγου, έχοντας σαν βάση την ενασχόλησή μου με την προπονητική και την αγάπη μου για το ποδόσφαιρο. Η αποδοχή του και οι συζητήσεις που προκάλεσε, τα θετικά σχόλια και οι πολλές πραγματικά γνωριμίες, με ανθρώπους που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο που προέκυψαν μέσω αυτού, σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, είναι πραγματικά το μεγάλο κέρδος για μένα. Σας ευχαριστώ γατί μέσα από την επαφή μας, έμαθα και μαθαίνω πολλά για την αγαπημένη μου ενασχόληση, την προπονητική ποδοσφαίρου. Θα συνεχίσω να αναζητώ μαζί σας, οτιδήποτε συμβάλλει στην βελτίωση, τη γνώση και την υποστήριξη της προπόνησης στο ποδόσφαιρο. Φυσικά, ότι δημοσιεύεται σε αυτή τη σελίδα εκφράζει τη δική μου σκέψη ή την αποδοχή μου. Πιστεύω πως αν κάτι είναι σωστό, μπορείς να το βελτιώσεις. Αν κάτι είναι λάθος, μπορείς να το διορθώσεις. Στη νίκη μπορείς να φτάσεις, με ένα περισσότερο ή λιγότερο επιθετικό παιχνίδι, με ποδόσφαιρο κυριαρχίας ή αναμονής. αλλά οπωσδήποτε χρειάζεσαι συνεργασίες και ομαδικότητα.

Βασίλης Παπαδάκης

Προπονητής ποδοσφαίρου

Προπόνηση κεντρικού επιθετικού-SSG for No 9

Αγωνιστικό παιχνίδι προπόνησης του κεντρικού επιθετικού  και της γενικότερης βελτίωσης της επιθετικής συνεργασίας σε σχηματισμό με 1 φορ και 2 ακραίους επιθετικούς. Ταυτόχρονα εκπαιδεύεται και η αμυντική λειτουργία της αμυντικής 4άδας. Ο χώρος 40 Χ 30 είναι στον κεντρικό άξονα, έξω από την περιοχή και ολοκληρώνεται εντός περιοχής.

SSGN9TRAININGA

Οι 2 ομάδες αγωνίζονται έχοντας δημιουργικό-επιθετικό ρόλο (μπλε) και αμυντικό ρόλο (κόκκινη). Οι παίκτες της μπλε ομάδας προσπαθούν να κυκλοφορήσουν την μπάλα με ασφάλεια και να δημιουργήσουν τις προυποθέσεις για να δεχτεί τελική πάσα ο φορ. Οι παίκτες της κόκκινης ομάδας αμύνονται με προσανατολισμό στη μπάλα. Αν κερδίσουν την μπάλα, έχουν 2 επιλογές: να περάσουν το κέντρο με οδήγημα σε 4'' ή μετά από 4 πάσες να την επιστρέψουν στον τερματοφύλακα. Τελική γραμμή όριο για οφσάιντ. Ζώνη Β: Δημιουργία αμυντικού βάθους.

Εγχειρίδιο 1-4-4-2 Ρόμβος-Free E-Book

Ένας σχηματισμός με ειδικές...δυσκολίες στην εφαρμογή του, αλλά με πολλά θετικά κατά την προσωπική μου αντίληψη. Υπεροπλία στον άξονα αμυντικά και επιθετικά και προβλήματα στις άκρες αμυντικά, ειδικά αν δεν υπάρχει σαφής κατεύθυνση, ρόλοι και κατανόηση από τους παίκτες. Σίγουρα δίνει πολλές δυνατότητες συνεργασιών στην ανάπτυξη, μπορεί να δημιουργήσει υπεραριθμίες και να φέρει πολλούς παίκτες στην επιθετική ζώνη. Στο συννημένο αρχείο, περιέχονται βασικές κινήσεις και συνεργασίες επιθετικά και αμυντικά, καθώς και ασκησιολόγιο για την προπόνηση του. Πατήστε στην εικόνα για να το κατεβάσετε.

eikona handbook 1-4-4-2 diamont

 Περιέχει ένα μέρος από τις σκέψεις μου, πως το προσέγγισα, καθώς και κάποιες από τις ασκήσεις, με τις οποίες προσπάθησα να  περάσω στους ποδοσφαιριστές. την εφαρμογή του τη φετινή χρονιά.

Αμυντική συνεργασία μέσων και επιθετικών στο 1-4-4-2

Η προπόνηση που ακολουθεί αναφέρεται στην αμυντική συνεργασία των μέσων και των επιθετικών στο σχηματισμό 1-4-4-2. Αφορά την καθοδήγηση της αμυντικής συνεργασίας των παικτών μας, στο επιθετικό μισό, έχοντας σαν στόχο την βελτίωση της αμυντικής τους συμπεριφοράς.
Οργάνωση-Μεθοδολογία:
Σαν χώρος προπόνησης-εφαρμογής ορίζεται το μισό γήπεδο, οι ποδοσφαιριστές είναι 12 (16) δηλαδή 6vs6 (8vs8) και στην αμυνόμενη ομάδα προστίθεται και ένας τερματοφύλακας είτε από την αρχή (προθέρμανση)  είτε στην εξέλιξη της προπόνησης. Ο συνολικός χρόνος της προπόνησης είναι 75΄-80' .
Θεωρητική ανάλυση του στόχου της προπόνησης στους ποδοσφαιριστές, με σύντομη αναφορά στις λύσεις που προτείνουμε και τις συνδυαστικές κινήσεις που ζητάμε, με επίδειξη στον πίνακα.
Προθέρμανση: Η μία ομάδα (μπλε) κυκλοφορεί τη μπάλα με 2 επαφές μετατοπιζόμενη αναλόγως στο χώρο. Οι παίκτες υποστηρίζουν τις πάσες τους, τοποθετούνται και προσφέρονται ανάλογα για να φτάσει η μπάλα στα μπακ, στους κεντρικούς μέσους και να γίνει αλλαγή πλευράς. Η άλλη ομάδα (κίτρινη) εκτελεί άμυνα με προσανατολισμό στη μπάλα με τη βοήθεια των κώνων που έχουμε τοποθετήσει για τις ενδεικτικές θέσεις των αντιπάλων. Σε αυτή τη φάση χρησιμοποιούμε όλο το γήπεδο-μισό για κάθε υποομάδα. Χρόνος μαζί με δρομικές και διατάσεις στην αρχή 20΄.

Πρόγραμμα Προετοιμασίας Ποδοσφαιρικής Ομάδας-Free E-Book

Πλήρες πρόγραμμα προετοιμασίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο 2015. Αυτό είναι το αρχικό πλάνο, που σχεδιάστηκε πριν την έναρξη. Στην εξέλιξη της προετοιμασίας υπήρξαν μικρές διαφοροποιήσεις, σε σχέση κυρίως με τα περιεχόμενα τακτικής στα αγωνιστικά παιχνίδια και αυτό έγινε με βάση τις παρατηρήσεις που έγιναν και τις ανάγκες που προέκυψαν, για να δοθεί περισσότερη έμφαση σε υποομαδικές και ομαδικές κινήσεις. Σε κάθε αγωνιστικό παιχνίδι δινόταν 2-3 κατευθύνσεις με βάση τις κινήσεις που περιγράφονται στο ένθετο με τα σχεδιαγράμματα ανάπτυξης και άμυνας. Κάθε προπονητική μονάδα προετοιμαζόταν και γινόταν αναλυτικότερη και πιο συγκεκριμένη, στο ημερήσιο πλάνο-σχέδιο προπόνησης. Καλό είναι πάντα να γίνεται αποτίμηση της προπόνησης, ώστε να επανέλθουμε αν χρειάζεται σε ότι θέλει περισσότερη εκπαίδευση. Ιδιαιτερότητα η έναρξη των επισήμων αγώνων κυπέλλου νωρίς (τέλος 3ης εβδομάδας). Εφαρμόστηκε σε ομάδα Α΄ Τοπικής κατηγορίας, με πρωταγωνιστικούς στόχους.

exofylo

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε ολόκληρο το αναλυτικό αρχείο 168 σελίδων σε μορφή pdf.

Η φιλοσοφία του προπονητή

coachingΌπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.

Περισσότερα..

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..