Προπονητής Ποδοσφαίρου

H ιστοσελίδα www.soccercoach.gr είναι μια συνέχεια του Blog ''Προπονητής Ποδοσφαίρου'', το οποίο ξεκίνησα με πολύ όρεξη και μεράκι, σαν μια προσπάθεια διαλόγου, έχοντας σαν βάση την ενασχόλησή μου με την προπονητική και την αγάπη μου για το ποδόσφαιρο. Η αποδοχή του και οι συζητήσεις που προκάλεσε, τα θετικά σχόλια και οι πολλές πραγματικά γνωριμίες, με ανθρώπους που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο που προέκυψαν μέσω αυτού, σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, είναι πραγματικά το μεγάλο κέρδος για μένα. Σας ευχαριστώ γατί μέσα από την επαφή μας, έμαθα και μαθαίνω πολλά για την αγαπημένη μου ενασχόληση, την προπονητική ποδοσφαίρου. Θα συνεχίσω να αναζητώ μαζί σας, οτιδήποτε συμβάλλει στην βελτίωση, τη γνώση και την υποστήριξη της προπόνησης στο ποδόσφαιρο. Φυσικά, ότι δημοσιεύεται σε αυτή τη σελίδα εκφράζει τη δική μου σκέψη ή την αποδοχή μου. Πιστεύω πως αν κάτι είναι σωστό, μπορείς να το βελτιώσεις. Αν κάτι είναι λάθος, μπορείς να το διορθώσεις. Στη νίκη μπορείς να φτάσεις, με ένα περισσότερο ή λιγότερο επιθετικό παιχνίδι, με ποδόσφαιρο κυριαρχίας ή αναμονής. αλλά οπωσδήποτε χρειάζεσαι συνεργασίες και ομαδικότητα.

Βασίλης Παπαδάκης

Η φιλοσοφία του προπονητή

coachingΌπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.

Περισσότερα..

Προπονητής ποδοσφαίρου

3vs3 Άσκηση σέντρας και μετάβασης

Η άσκηση που περιγράφεται παρακάτω στοχεύει στη μετάβαση από άμυνα σε επίθεση και το αντίστροφο. Είναι άσκηση υψηλής έντασης και επιβάρυνσης, με τεχνικά- τακτικά στοιχεία και βέβαια βελτίωση της ειδικής ποδοσφαιρικής αντοχής ή της ταχύτητας (εξαρτάται από την οργάνωση (χώρος, επαναλήψεις, διαλείματα).

Προτείνω 6 επαναλήψεις ανά ομάδα με αλλάγή ρόλων στις ομάδες και αλλαγή θέσεων παικτών π.χ. 6 επαναλήψεις μπλε ομάδα, 6 επαναλήψεις κόκκινη ομάδα Χ 2 ή Χ 3 (για να περάσουν όλοι από όλες τις θέσεις). Η άσκηση οριοθετείται όπως φαίνεται στη φιγούρα 1, με την μπλε ομάδα να επιτίθεται στην εστία που υπερασπίζει ο τερματοφύλακας και την κόκκινη ομάδα να αμύνεται και να σκοράρει στην εξέλιξη της άσκησης, στις μικρές εστίες. Ο μπλε  ποδοσφαιριστής δεξιά εκτελεί άσκηση τεχνικής θέσης (οδήγημα-σλάλομ-σέντρα) στην περιοχή πέναλτυ, που εισέρχονται αρχικά (εκτελώντας χιαστί κίνηση) για να εκμεταλευτούν τη σέντρα οι 2 συμπαίκτες του, εναντίον ενός αμυνόμενου (κάθετη κίνηση). Έχουμε τις παρακάτω περιπτώσεις:

α. Τελική στην εστία (γκολ) ή εκτός εστίας (άουτ) ή ο αμυντικός διώχνει εκτός παιχνιδιού, οδηγεί σε επανάληψη.

β. Ο αμυντικός ή ο τερματοφύλακας κερδίζει την μπάλα, έχουμε μετάβαση με την κόκκινη ομάδα να προσπαθεί να σκοράρει στις μικρές εστίες και την μπλε να προσπαθεί να το αποτρέψει (ο 3ος παίκτης εισέρχεται στο χώρο παιχνιδιού για βοήθεια δημιουργώντας μια σχέση 3vs3.

3vs3CrossingTransitionDrill

Φιγούρα 1

1-4-4-2 Shooting drill

Άσκηση σουτ για 1-4-4-2

Περιγραφή: Άσκηση συνεργασίας υποομάδων, με στόχο το σουτ. Η άσκηση εξελίσσεται σε 2 υποομάδες 6-8 παικτών, που τοποθετούνται όπως στο σχήμα. Συνεργασία 1 κεντρικού επιθετικού, 1 κεντρικού μεσοεπιθετικού και 1 εσωτερικού μέσου, για σχηματισμό 1-4-4-2 με ρόμβο ή 1-4-3-1-2. Εκτελείται εναλλάξ από αριστερά και δεξιά.  

1-4-3-3 Training Session

Προπονητική μονάδα με βάση το σχηματισμό 1-4-3-3. Προθέρμανση με σταθμούς συναρμογής και πάσες. Κύριο μέρος με ταχύτητες,

συνδυαστικές κινήσεις-συνεργασίες στην τελική φάση και εκπαιδευτικό παιχνίδι σε όλο το γήπεδο.

0001

Σελίδα 1

Ένα παιδί, μια μπάλα και ένας τοίχος…

wallΈπαιξα πολλά χρόνια ποδόσφαιρο. Σαν ποδοσφαιριστής δεν κατάφερα να παίξω επαγγελματικά, έφτασα μέχρι το Περιφερειακό και τη Δ΄ Εθνική. Αν κάτι με χαρακτήριζε σαν παίκτη ήταν το ένστικτο του σκόρερ και  η ικανότητα να βρίσκομαι πάντα στη σωστή θέση πριν τον αμυντικό. Αυτό μου έλεγαν οι προπονητές μου, οι συμπαίκτες μου, οι φίλαθλοι. Αυτό μου λένε και τώρα, χρόνια μετά, όλοι αυτοί που με θυμούνται στα γήπεδα. Κάποιοι λένε πως είχα ταλέντο. Κάποιοι πως ήμουν άτυχος, γιατί δεν υπήρχαν αξιόλογες ομάδες στο νομό ή πως τότε δεν υπήρχαν  ‘’προπονητές’’ να  με βοηθήσουν. Για πολύ καιρό πίστευα κι εγώ, πως κάπως έτσι ήταν τα πράγματα. Τώρα πλέον πιστεύω πως ποτέ δεν ήμουν ταλέντο, με την έννοια του όρου, όπως αυτή δίνεται σήμερα. Θεωρώ πως για τα δεδομένα της εποχής μου, απλά δούλεψα πολύ για να βελτιωθώ. Αφιέρωσα πολύ χρόνο στην ατομική ενασχόληση μου με τη μπάλα και θυμάμαι τον εαυτό μου, ώρες ατέλειωτες μπροστά από ένα τοίχο ή στο γήπεδο μόνο μου με μια μπάλα και μια εστία.

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..