Προπονητής Ποδοσφαίρου

H ιστοσελίδα www.soccercoach.gr είναι μια συνέχεια του Blog ''Προπονητής Ποδοσφαίρου'', το οποίο ξεκίνησα με πολύ όρεξη και μεράκι, σαν μια προσπάθεια διαλόγου, έχοντας σαν βάση την ενασχόλησή μου με την προπονητική και την αγάπη μου για το ποδόσφαιρο. Η αποδοχή του και οι συζητήσεις που προκάλεσε, τα θετικά σχόλια και οι πολλές πραγματικά γνωριμίες, με ανθρώπους που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο που προέκυψαν μέσω αυτού, σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, είναι πραγματικά το μεγάλο κέρδος για μένα. Σας ευχαριστώ γατί μέσα από την επαφή μας, έμαθα και μαθαίνω πολλά για την αγαπημένη μου ενασχόληση, την προπονητική ποδοσφαίρου. Θα συνεχίσω να αναζητώ μαζί σας, οτιδήποτε συμβάλλει στην βελτίωση, τη γνώση και την υποστήριξη της προπόνησης στο ποδόσφαιρο. Φυσικά, ότι δημοσιεύεται σε αυτή τη σελίδα εκφράζει τη δική μου σκέψη ή την αποδοχή μου. Πιστεύω πως αν κάτι είναι σωστό, μπορείς να το βελτιώσεις. Αν κάτι είναι λάθος, μπορείς να το διορθώσεις. Στη νίκη μπορείς να φτάσεις, με ένα περισσότερο ή λιγότερο επιθετικό παιχνίδι, με ποδόσφαιρο κυριαρχίας ή αναμονής. αλλά οπωσδήποτε χρειάζεσαι συνεργασίες και ομαδικότητα.

Βασίλης Παπαδάκης

Προπονητής ποδοσφαίρου

Εγχειρίδιο 1-4-4-2 Ρόμβος

Ένας σχηματισμός με ειδικές...δυσκολίες στην εφαρμογή του, αλλά με πολλά θετικά κατά την προσωπική μου αντίληψη. Υπεροπλία στον άξονα αμυντικά και επιθετικά και προβλήματα στις άκρες αμυντικά, ειδικά αν δεν υπάρχει σαφής κατεύθυνση, ρόλοι και κατανόηση από τους παίκτες. Σίγουρα δίνει πολλές δυνατότητες συνεργασιών στην ανάπτυξη, μπορεί να δημιουργήσει υπεραριθμίες και να φέρει πολλούς παίκτες στην επιθετική ζώνη. Στο συννημένο αρχείο, περιέχονται βασικές κινήσεις και συνεργασίες επιθετικά και αμυντικά, καθώς και ασκησιολόγιο για την προπόνηση του. Πατήστε στην εικόνα για να το κατεβάσετε.

eikona handbook 1-4-4-2 diamont

 Περιέχει ένα μέρος από τις σκέψεις μου, πως το προσέγγισα, καθώς και κάποιες από τις ασκήσεις, με τις οποίες προσπάθησα να  περάσω στους ποδοσφαιριστές. την εφαρμογή του τη φετινή χρονιά.

Αγωνιστικό παιχνίδι για σουτ

Το παρακάτω αγωνιστικό παιχνίδι έχει στόχο την εξάσκηση και τη βελτίωση των συνθηκών δημιουργίας καταστάσεων για σουτ. Λύση απαραίτητη απέναντι σε κλειστές άμυνες, η οποία σίγουρα προβληματίζει τον αντίπαλο.

Ο χώρος που εξελίσσεται το παιχνίδι είναι ίσος με 2 περιοχές (σημ.: 33μ.χ40μ.) και οι ομάδες αποτελούνται από 5 παίκτες. Δημιουργούμε 2 ζώνες ως εξής: Η 1η από το ύψος του πέναλτι μέχρι και 3 μέτρα έξω από την περιοχή, στην οποία οι αμυνόμενοι έχουν υπεραριθμία 3vs2  και η 2η στο χώρο έξω από την περιοχή στην οποία οι επιτιθέμενοι έχουν υπεραριθμία 3vs2.

Το παιχνίδι ξεκινάει πάντα από την επιτιθέμενη ομάδα, η οποία εκμεταλευόμενη την υπεραριθμία της, προσπαθεί να φέρει τη μπάλα στους 2 φορ στη ζώνη κοντά στην εστία, οι οποίοι πρέπει να παίξουν πίσω πάσα σε έναν από τους 3 μέσους, ο οποίος είναι ελεύθερος και έχει κατάλληλη θέση για σουτ.

Κανόνες: Για να γίνει σουτ πρέπει υποχρεωτικά η μπάλα να φτάσει τουλάχιστον 1 φορά σε έναν από τους 2 φορ. Οι παίκτες δεν αλλάζουν ζώνες. Οι αμυνόμενη ομάδα σκοράρει στις 2 μικρές εστίες.

Κοουτσάρισμα: Οι 2 φορ πρέπει να κρατήσουν το επιθετικό βάθος, ώστε να έχουν χώρο ξεμαρκαρίσματος και πίσω πάσας. Οι 3 μέσοι κινούνται συνεχώς υποστηρίζοντας την πίσω πάσα. Σημαντική παράμετρος η επιστροφή-πίσω πάσα στο καλό πόδι του συμπαίκτη, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα άμεσου σουτ. Υπομονή στο παιχνίδι των επιτιθέμενων για να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για σουτ. Μεταφορά παιχνιδιού για εκμετάλευση κενού χώρου.

Χρόνος: 4χ5΄ με διάλειμμα 2΄-3΄.

Παραλλαγές: α) Στο 3ο και 4ο 5λεπτο επιτρέπεται η συνεργασία μεταξύ των φορ για τελείωμα της επίθεσης, ως και η προώθηση 1 μέσου για διείσδυση ή συνεργασία 1-2 β) Το παιχνίδι είναι ελεύθερο από την αρχή, αλλά το γκολ από σουτ μετράει 3πλό γ) Η ζώνη των φορ ορίζεται μέσα στην περιοχή, οπότε το σουτ γίνεται από πιο κοντινή απόσταση.

Βασίλης Παπαδάκης

 

 

Αμυντική συνεργασία μέσων και επιθετικών στο 1-4-4-2

Η προπόνηση που ακολουθεί αναφέρεται στην αμυντική συνεργασία των μέσων και των επιθετικών στο σχηματισμό 1-4-4-2. Αφορά την καθοδήγηση της αμυντικής συνεργασίας των παικτών μας, στο επιθετικό μισό, έχοντας σαν στόχο την βελτίωση της αμυντικής τους συμπεριφοράς.
Οργάνωση-Μεθοδολογία:
Σαν χώρος προπόνησης-εφαρμογής ορίζεται το μισό γήπεδο, οι ποδοσφαιριστές είναι 12 (16) δηλαδή 6vs6 (8vs8) και στην αμυνόμενη ομάδα προστίθεται και ένας τερματοφύλακας είτε από την αρχή (προθέρμανση)  είτε στην εξέλιξη της προπόνησης. Ο συνολικός χρόνος της προπόνησης είναι 75΄-80' .
Θεωρητική ανάλυση του στόχου της προπόνησης στους ποδοσφαιριστές, με σύντομη αναφορά στις λύσεις που προτείνουμε και τις συνδυαστικές κινήσεις που ζητάμε, με επίδειξη στον πίνακα.
Προθέρμανση: Η μία ομάδα (μπλε) κυκλοφορεί τη μπάλα με 2 επαφές μετατοπιζόμενη αναλόγως στο χώρο. Οι παίκτες υποστηρίζουν τις πάσες τους, τοποθετούνται και προσφέρονται ανάλογα για να φτάσει η μπάλα στα μπακ, στους κεντρικούς μέσους και να γίνει αλλαγή πλευράς. Η άλλη ομάδα (κίτρινη) εκτελεί άμυνα με προσανατολισμό στη μπάλα με τη βοήθεια των κώνων που έχουμε τοποθετήσει για τις ενδεικτικές θέσεις των αντιπάλων. Σε αυτή τη φάση χρησιμοποιούμε όλο το γήπεδο-μισό για κάθε υποομάδα. Χρόνος μαζί με δρομικές και διατάσεις στην αρχή 20΄.

Προετοιμασία Ερασιτεχνικής Ομάδας-Σεζόν 2010-11

Το πρόγραμμα προετοιμασίας που ακολουθεί είναι 6 εβδομάδων. Είναι χωρισμένο σε 3 φάσεις, που η κάθε 1 από αυτές διαρκεί 2 εβδομάδες. Τις 2 πρώτες ασχολούμαστε με τη γενική προετοιμασία των ποδοσφαιριστών, την 3η και 4η εβδομάδα με την ειδική προετοιμασία, ενώ οι εβδομάδες 5 και 6 είναι η φάση φορμαρίσματος της ομάδας. Το περιεχόμενο των προπονήσεων απαιτεί κατά βάση τη χρησιμοποίηση μπάλας και αγωνιστικών παιχνιδιών, συνδυάζοντας την προετοιμασία της φυσικής κατάστασης, με την βελτίωση της τεχνικής και της τακτικής. Οι προπονήσεις έχουν σχετικά μεγάλο όγκο, εξαιτίας της αδυναμίας των ερασιτεχνικών ομάδων να πραγματοποιήσουν διπλές προπονήσεις, οπότε συνυπάρχουν 2 και 3 στόχοι ανά προπονητική μονάδα. Ωστόσο, ενδεικτικά έχουν τοποθετηθεί μερικές πρωινές προπονήσεις που αφορούν κυρίως σε προπόνηση δύναμης αλλά και τακτική. Φυσικά, το περιεχόμενο των προπονήσεων (ασκησιολόγιο) έχει να κάνει με τις σκέψεις και τη φιλοσοφία του κάθε προπονητή, το βασικό σχηματισμό που θέλει να ακολουθήσει, τα εναλλακτικά σενάρια και τις ιδιαιτερότητες της ομάδας.

Δείτε όλο το άρθρο εδώ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ 2010-11

Η φιλοσοφία του προπονητή

coachingΌπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.

Περισσότερα..

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..