Προπονώντας τη μετάβαση
Αγωνιστικό παιχνίδι με έμφαση στη μετάβαση από άμυνα σε επίθεση και αντίστροφα. Χώρος 70Χ60 μ. με 2 ομάδες των 8 ποδοσφαιριστών και 4 μικρές εστίες. Χωρίζουμε το γήπεδο σε 4 περιοχές-κουτιά (A,B,C,D), όπως στο σχήμα, δημιουργώντας 2 κάθετες και 2 οριζόντιες ζώνες αλλά και 4 διαφορετικές περιοχές (κουτιά), σε σχέση με τις εστίες.
Εξελίσσεται σαν κανονικό παιχνίδι, με στόχο το γκολ στις μικρές εστίες (2 για κάθε ομάδα). Χρόνος εφαρμογής 3Χ8΄. Ο στόχος είναι τη στιγμή του γκολ, οι ποδοσφαιριστές να βρίσκονται στην συγκεκριμένη ζώνη, σε σχέση με το στόχο που έχουμε θέση ζώνη. Έτσι, μπορούμε να δημιουργήσουμε πολλές παραλλαγές για να μετρήσει ή όχι ένα γκολ ή για να μετρήσει 2πλό. Οι ποδοσφαιριστές της αμυνόμενης ομάδας στην κάθετη (AD ή BC) ή οριζόντια ζώνη (ABή CD) ή στο τετράγωνο που βρίσκεται η εστία (αμυντικές μεταβάσεις, συνοχή). Οι ποδοσφαιριστές της επιτιθέμενης ομάδας μπορούν να κινηθούν ελεύθερα κρατώντας το πλάτος και το βάθος ή να ακολουθήσουν τους ίδιους κανόνες (κινητικότητα, υποστήριξη) ή παρόμοιους κανόνες (π.χ. 1-2 μπορούν να μένουν εκτός ζώνης (αδύνατη πλευρά). Παρακάτω μερικές από τις παραλλαγές (και οι επεξηγήσεις τους) που μπορούμε να δημιουργήσουμε:
1. Παιχνίδι σε σχέση με τις οριζόντιες ζώνες (AB-CD)
Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D και ένας ποδοσφαιριστής της κόκκινης ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη CD. Το γκολ μετράει 2πλό!
2. Παιχνίδι σε σχέση με τις κάθετες ζώνες (AD-BC)
Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D και ένας ποδοσφαιριστής της κόκκινης ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη AD. Το γκολ μετράει 2πλό!
3. Παιχνίδι σε σχέση με τις κάθετες ζώνες (AD-BC)
Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D και όλοι οι ποδοσφαιριστές βρίσκονται στην σωστή ζώνη. Το γκολ μετράει κανονικά (μονό).
4. Παιχνίδι σε σχέση με τις κάθετες ζώνες (AD-BC)
Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D, αλλά ένας ποδοσφαιριστής της ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη AD. Το γκολ δεν μετράει!
5. Παιχνίδι σε σχέση με τις κάθετες ζώνες (AD-BC)
Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D, αλλά ένας ποδοσφαιριστής της κόκκινης ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη AD. Το γκολ μετράει 2πλό!
6. Παιχνίδι σε σχέση με τις οριζόντιες ζώνες (AB-CD)
Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D και όλοι οι ποδοσφαιριστές βρίσκονται στην σωστή ζώνη. Το γκολ μετράει κανονικά (μονό).
7. Παιχνίδι σε σχέση με τις οριζόντιες ζώνες (AB-CD)
Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D, αλλά ένας ποδοσφαιριστής της κόκκινης ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη DC. Το γκολ μετράει 2πλό!
8. Παιχνίδι σε σχέση με τις οριζόντιες ζώνες (AB-CD)
Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D, αλλά ένας ποδοσφαιριστής της ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη DC. Το γκολ δεν μετράει!
9. Παιχνίδι σε σχέση με τα 4 κουτιά (A,B,C,D). Αύξηση έντασης του παιχνιδιού.
Η κόκκινη ομάδα σκοράρει στην εστία που βρίσκεται στο κουτί C. Όλοι οι ποδοσφαιριστές βρίσκονται στο σωστό κουτί. Το γκολ μετράει κανονικά (μονό).
10. Παιχνίδι σε σχέση με τα 4 κουτιά (A,B,C,D). Αύξηση έντασης του παιχνιδιού.
Η κόκκινη ομάδα σκοράρει στην εστία που βρίσκεται στο κουτί C. Ένας παίκτης της μπλε ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει. Το γκολ μετράει 2πλό!
11.Παιχνίδι σε σχέση με τα 4 κουτιά (A,B,C,D). Αύξηση έντασης του παιχνιδιού.
Η κόκκινη ομάδα σκοράρει στην εστία που βρίσκεται στο κουτί C. Ένας παίκτης της ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει. Το γκολ μετράει δεν μετράει!
12. Τελικό παιχνίδι μετάβασης στις ζώνες (AB-CD)
Εφαρμογή σε παιχνίδι με κανονικές εστίες και τερματοφύλακες (έως και 10vs10).Οι ζώνες που κατευθύνουν την αμυντική μετάβαση είναι οι οριζόντιες. Ωστόσο, μπορούμε να κρατήσουμε και τις κάθετες (για δημιουργία δυνατής αμυντικής πλευράς). Και σε αυτή τη μορφή μπορούμε να δώσουμε παραλλαγές ή να εξελιχτεί απλά σαν κανονικό παιχνίδι. Χρόνος 2 Χ 10΄.
Tags: transition Τactic games