Προπονητής Ποδοσφαίρου

H ιστοσελίδα www.soccercoach.gr είναι μια συνέχεια του Blog ''Προπονητής Ποδοσφαίρου'', το οποίο ξεκίνησα με πολύ όρεξη και μεράκι, σαν μια προσπάθεια διαλόγου, έχοντας σαν βάση την ενασχόλησή μου με την προπονητική και την αγάπη μου για το ποδόσφαιρο. Η αποδοχή του και οι συζητήσεις που προκάλεσε, τα θετικά σχόλια και οι πολλές πραγματικά γνωριμίες, με ανθρώπους που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο που προέκυψαν μέσω αυτού, σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, είναι πραγματικά το μεγάλο κέρδος για μένα. Σας ευχαριστώ γατί μέσα από την επαφή μας, έμαθα και μαθαίνω πολλά για την αγαπημένη μου ενασχόληση, την προπονητική ποδοσφαίρου. Θα συνεχίσω να αναζητώ μαζί σας, οτιδήποτε συμβάλλει στην βελτίωση, τη γνώση και την υποστήριξη της προπόνησης στο ποδόσφαιρο. Φυσικά, ότι δημοσιεύεται σε αυτή τη σελίδα εκφράζει τη δική μου σκέψη ή την αποδοχή μου. Πιστεύω πως αν κάτι είναι σωστό, μπορείς να το βελτιώσεις. Αν κάτι είναι λάθος, μπορείς να το διορθώσεις. Στη νίκη μπορείς να φτάσεις, με ένα περισσότερο ή λιγότερο επιθετικό παιχνίδι, με ποδόσφαιρο κυριαρχίας ή αναμονής. αλλά οπωσδήποτε χρειάζεσαι συνεργασίες και ομαδικότητα.

Βασίλης Παπαδάκης

Η φιλοσοφία του προπονητή

coachingΌπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.

Περισσότερα..

Προπονητής ποδοσφαίρου

''Pre-season Soccer Training'' Book

Το βιβλίο ''Pre-Season Soccer Training'' είναι ένας οδηγός για την προετοιμασία κάθε ποδοσφαιρικής ομάδας. Είναι ένα βιβλίο που έχει εφαρμοστεί στην πράξη, καθώς αναφέρεται στην προετοιμασία της Παλαιόχωρας, την σεζόν της ιστορικής ανόδου της ομάδας στη Γ΄ Εθνική. Αναλύεται ο αρχικός σχεδιασμός με τις διαφοροποιήσεις που προέκυψαν, με βάση τις ανάγκες, την ανταπόκριση και την εφαρμογή στο γήπεδο. Αυτό είναι και ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, για κάθε επιτυχημένη προετοιμασία ομάδας: Σχεδιάζεις αρχικά και εφαρμόζεις στη συνέχεια, αλλά αξιολογείς, διαφοροποιείσαι, αλλάζεις γιατί πρέπει να  ανταποκρίνεσαι σαν προπονητής με βάση την πραγματικότητα και το ρεαλισμό, στην καθημερινή σου ενασχόληση με την ομάδα. exofylo

Σε ένα πλήρως δομημένο και αναλυτικό πρόγραμμα 7 εβδομάδων, με συγκεκριμένους στόχους, αναλύονται όλες οι προπονήσεις και η προσέγγιση των αγώνων προετοιμασίας (φιλικά παιχνίδια), ώστε η ομάδα να παρουσιαστεί όσο το δυνατόν πιο έτοιμη στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Η βελτίωση της φυσικής κατάστασης κυρίως μέσα από αγωνιστικά παιχνίδια και ασκήσεις σχηματισμού (SSG-Passing-Fitness Formation Drills), η μεθοδολογία της προπόνησης τακτικής  για τους 2 βασικούς σχηματισμούς που είχαν επιλεγεί (1-4-3-3 και 1-4-2-3-1, αλλά και το 1-4-4-2 σαν 3η προσέγγιση), οι στατικές φάσεις και οι μεταβάσεις (transitions), αλλά και όλα τα επιμέρους στοιχεία μιας προετοιμασίας (Τεχνική, συναρμογή, δύναμη, ταχύτητα, ταχυδύναμη κ.α.-όλα σημαντικά!) συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα που περιέχει το βιβλίο. Το βιβλίο είναι γραμμένο στα Αγγλικά και εκδόθηκε από την εκδοτική Bennion Kearny (την οποία ευχαριστώ, όπως και τον εκδότη James Lumsden-Cook, που μου έδωσαν την ευκαιρία να καταθέσω την δική μου οπτική για το τόσο σημαντικό θέμα της προετοιμασίας και του χτισίματος ομάδας, σε κάθε Αγγλόφωνη χώρα), σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Είναι γραμμένο με απλό και κατανοητό τρόπο, ποδοσφαιρική ορολογία και μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητό, αρκεί κάποιος να γνωρίζει τα βασικά της αγγλικής γλώσσας. Διατίθεται από την εκδότρια εταιρεία και από το Amazon. Για να το προμηθευτείτε, πατήστε πάνω στην εικόνα.

Προπονώντας τη μετάβαση

Αγωνιστικό παιχνίδι με έμφαση στη μετάβαση από άμυνα σε επίθεση και αντίστροφα. Χώρος 70Χ60 μ. με 2 ομάδες των 8 ποδοσφαιριστών και 4 μικρές εστίες. Χωρίζουμε το γήπεδο σε 4 περιοχές-κουτιά (A,B,C,D), όπως στο σχήμα, δημιουργώντας 2 κάθετες και 2 οριζόντιες ζώνες αλλά και 4 διαφορετικές περιοχές (κουτιά), σε σχέση με τις εστίες.

8VS8IN44ZONES

Εξελίσσεται σαν κανονικό παιχνίδι, με στόχο το γκολ στις μικρές εστίες (2 για κάθε ομάδα). Χρόνος εφαρμογής 3Χ8΄. Ο στόχος είναι τη στιγμή του γκολ, οι ποδοσφαιριστές να βρίσκονται στην συγκεκριμένη ζώνη, σε σχέση με το στόχο που έχουμε θέση ζώνη. Έτσι, μπορούμε να δημιουργήσουμε πολλές παραλλαγές για να μετρήσει ή όχι ένα γκολ ή για να μετρήσει 2πλό. Οι ποδοσφαιριστές της αμυνόμενης ομάδας στην κάθετη (AD ή BC) ή οριζόντια ζώνη (ABή CD) ή στο τετράγωνο που βρίσκεται η εστία (αμυντικές μεταβάσεις, συνοχή). Οι ποδοσφαιριστές της επιτιθέμενης ομάδας μπορούν να κινηθούν ελεύθερα κρατώντας το πλάτος και το βάθος ή να ακολουθήσουν τους ίδιους κανόνες (κινητικότητα, υποστήριξη) ή παρόμοιους κανόνες (π.χ. 1-2 μπορούν να μένουν εκτός ζώνης (αδύνατη πλευρά). Παρακάτω μερικές από τις παραλλαγές (και οι επεξηγήσεις τους) που μπορούμε να δημιουργήσουμε:

Ολοκληρωμένη Προπόνηση Νο 6

Προπόνηση τακτικής σε 2 γκρουπ ποδοσφαιριστών με στόχο βελτίωση αμυντικής λειτουργίας

και επιθετικής συνεργασίας, με τελικό παιχνίδι εφαρμογής.

2019-04-12 221148

Ολοκληρωμένη προπόνηση Νο 6 από το αρχείο του Soccercoach.gr

Αμυντική συνεργασία-Μετάβαση: SSG 8vs7 to 11vs11.

Προπόνηση τακτικής με στόχο την αμυντική συνεργασία των μέσων και των αμυντικών στο σχηματισμό 1-4-2-3-1. Αγωνιστικό παιχνίδι 8vs7 και τελική μορφή 11vs11.

8VS71423VS11343

Τελικό παιχνίδι 11vs11 με σχηματισμούς 1-4-2-3-1 εναντίον 1-3-4-3. Διάρκεια προπόνησης 80΄περίπου. 

Ολοκληρωμένη προπόνηση Νο 5-Από το αρχείο του soccercoach.gr.

 

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..