Άσκηση Ποδοσφαιρικής Επικοινωνίας 2
Σύνθετη άσκηση εκπαίδευσης ποδοσφαιρικής επικοινωνίας για ηλικίες Κ10-Κ12-Κ14, που εξελίσσεται σε χώρο 9 μ. Χ 9 μ. (12 μ. Χ 12 μ.) με τη συμμετοχή 8 παικτών και 1 τερματοφύλακα. Ο χώρος χωρίζεται σε 9 μικρότερα τετράγωνα και οι ποδοσφαιριστές τοποθετούνται όπως στο σχήμα σε 2 τετράδες (μπλε-κόκκινοι) με τον τερματοφύλακα στο μεσαίο τετράγωνο. Η μπλε ομάδα καταλαμβάνει τα εσωτερικά τετράγωνα και η κόκκινη τα εξωτερικά. Οι 2 ομάδες έχουν διαφορετικούς ρόλους, με αλλαγή καθηκόντων ανά σετ. Με ασκήσεις αυτής της μορφής, μπορούμε να εκπαιδεύσουμε την ποδοσφαιρική επικοινωνία στις μικρές ηλικίες και παράλληλα να προπονήσουμε τεχνικά στοιχεία με ρεαλισμό (αντίπαλος, πίεση χρόνου και χώρου, εκτίμηση αγωνιστικών επιλογών).
Η μπλε ομάδα εκτελεί άσκηση με πάσες σε διαγώνιες σχέσεις με στόχο να μπορέσει να περάσει όταν βρει την ευκαιρία μια κάθετη πάσα (στον απέναντι συμπαίκτη), με κάθε επιτυχημένη κάθετη να μετρά σαν γκολ. Αντίπαλος της στις κάθετες ο τερματοφύλακας, που σε κάθε διαγώνια πάσα τοποθετείται ανάλογα για να αποτρέψει την κάθετη. Κανόνας για να μετρήσει το γκολ πριν την πάσα να εκφωνείται το όνομα του συμπαίκτη που στοχεύουμε (στο σχήμα Νίκος-Γιώργος το γκολ μετράει). Αν ο τερματοφύλακας αποκρούσει συνεχίζουν την προσπάθεια.
Η κόκκινη ομάδα έχοντας 1 ή 2 επιπλέον μπάλες στα χέρια, τις μεταφέρει στον αέρα με στόχο να μην πέσουν στο έδαφος. Για Κ12 και άνω, ο παίκτης που πασάρει ορίζει και τον τρόπο υποδοχής (στο σχήμα πόδι κάτω-κεφάλι πάνω). Για Κ10 είναι αρκετή απλά η μεταφορά της μπάλας με τα χέρια, χωρίς να πέσει. Σε αυτή την περίπτωση, εκφωνείται ομοίως το όνομα του παραλήπτη.
Ποια ομάδα θα πετύχει τις περισσότερες κάθετες πάσες, για να είναι η νικήτρια;
Παραλλαγές: α. Ελεύθερες επαφές-2 επαφές-1 επαφή για τους μπλε β. Η κάθετη με 1 επαφή γ. Παραλλαγές στην υποδοχή για τους κόκκινους δ. Σε μια διαφορετική βαθμολογία, μετράμε και τις επιτυχημένες προσπάθειες της κόκκινης ομάδας