Προπονητής Ποδοσφαίρου

H ιστοσελίδα www.soccercoach.gr είναι μια συνέχεια του Blog ''Προπονητής Ποδοσφαίρου'', το οποίο ξεκίνησα με πολύ όρεξη και μεράκι, σαν μια προσπάθεια διαλόγου, έχοντας σαν βάση την ενασχόλησή μου με την προπονητική και την αγάπη μου για το ποδόσφαιρο. Η αποδοχή του και οι συζητήσεις που προκάλεσε, τα θετικά σχόλια και οι πολλές πραγματικά γνωριμίες, με ανθρώπους που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο που προέκυψαν μέσω αυτού, σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, είναι πραγματικά το μεγάλο κέρδος για μένα. Σας ευχαριστώ γατί μέσα από την επαφή μας, έμαθα και μαθαίνω πολλά για την αγαπημένη μου ενασχόληση, την προπονητική ποδοσφαίρου. Θα συνεχίσω να αναζητώ μαζί σας, οτιδήποτε συμβάλλει στην βελτίωση, τη γνώση και την υποστήριξη της προπόνησης στο ποδόσφαιρο. Φυσικά, ότι δημοσιεύεται σε αυτή τη σελίδα εκφράζει τη δική μου σκέψη ή την αποδοχή μου. Πιστεύω πως αν κάτι είναι σωστό, μπορείς να το βελτιώσεις. Αν κάτι είναι λάθος, μπορείς να το διορθώσεις. Στη νίκη μπορείς να φτάσεις, με ένα περισσότερο ή λιγότερο επιθετικό παιχνίδι, με ποδόσφαιρο κυριαρχίας ή αναμονής. αλλά οπωσδήποτε χρειάζεσαι συνεργασίες και ομαδικότητα.

Βασίλης Παπαδάκης

Η φιλοσοφία του προπονητή

coachingΌπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.

Περισσότερα..

Προπονητής ποδοσφαίρου

Προπονώντας τη μετάβαση

Αγωνιστικό παιχνίδι με έμφαση στη μετάβαση από άμυνα σε επίθεση και αντίστροφα. Χώρος 70Χ60 μ. με 2 ομάδες των 8 ποδοσφαιριστών και 4 μικρές εστίες. Χωρίζουμε το γήπεδο σε 4 περιοχές-κουτιά (A,B,C,D), όπως στο σχήμα, δημιουργώντας 2 κάθετες και 2 οριζόντιες ζώνες αλλά και 4 διαφορετικές περιοχές (κουτιά), σε σχέση με τις εστίες.

8VS8IN44ZONES

Εξελίσσεται σαν κανονικό παιχνίδι, με στόχο το γκολ στις μικρές εστίες (2 για κάθε ομάδα). Χρόνος εφαρμογής 3Χ8΄. Ο στόχος είναι τη στιγμή του γκολ, οι ποδοσφαιριστές να βρίσκονται στην συγκεκριμένη ζώνη, σε σχέση με το στόχο που έχουμε θέση ζώνη. Έτσι, μπορούμε να δημιουργήσουμε πολλές παραλλαγές για να μετρήσει ή όχι ένα γκολ ή για να μετρήσει 2πλό. Οι ποδοσφαιριστές της αμυνόμενης ομάδας στην κάθετη (AD ή BC) ή οριζόντια ζώνη (ABή CD) ή στο τετράγωνο που βρίσκεται η εστία (αμυντικές μεταβάσεις, συνοχή). Οι ποδοσφαιριστές της επιτιθέμενης ομάδας μπορούν να κινηθούν ελεύθερα κρατώντας το πλάτος και το βάθος ή να ακολουθήσουν τους ίδιους κανόνες (κινητικότητα, υποστήριξη) ή παρόμοιους κανόνες (π.χ. 1-2 μπορούν να μένουν εκτός ζώνης (αδύνατη πλευρά). Παρακάτω μερικές από τις παραλλαγές (και οι επεξηγήσεις τους) που μπορούμε να δημιουργήσουμε:

1. Παιχνίδι σε σχέση με τις οριζόντιες ζώνες (AB-CD)

8VS8IN44ZONES10

Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί και ένας ποδοσφαιριστής της κόκκινης ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη CD. Το γκολ μετράει 2πλό!

2. Παιχνίδι σε σχέση με τις κάθετες ζώνες (AD-BC)

8VS8IN44ZONES11

Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί και ένας ποδοσφαιριστής της κόκκινης ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη AD. Το γκολ μετράει 2πλό!

3. Παιχνίδι σε σχέση με τις κάθετες ζώνες (AD-BC)

8VS8IN44ZONES1

Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί και όλοι οι ποδοσφαιριστές βρίσκονται στην σωστή ζώνη. Το γκολ μετράει κανονικά (μονό).

4. Παιχνίδι σε σχέση με τις κάθετες ζώνες (AD-BC)

8VS8IN44ZONES2

Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D, αλλά ένας ποδοσφαιριστής της ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη AD. Το γκολ δεν μετράει!

5. Παιχνίδι σε σχέση με τις κάθετες ζώνες (AD-BC)

8VS8IN44ZONES3

Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D, αλλά ένας ποδοσφαιριστής της κόκκινης ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη AD. Το γκολ μετράει 2πλό!

6. Παιχνίδι σε σχέση με τις οριζόντιες ζώνες (AB-CD)

8VS8IN44ZONES4

Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί και όλοι οι ποδοσφαιριστές βρίσκονται στην σωστή ζώνη. Το γκολ μετράει κανονικά (μονό).

7. Παιχνίδι σε σχέση με τις οριζόντιες ζώνες (AB-CD)

8VS8IN44ZONES5

Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D, αλλά ένας ποδοσφαιριστής της κόκκινης ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη DC. Το γκολ μετράει 2πλό!

8. Παιχνίδι σε σχέση με τις οριζόντιες ζώνες (AB-CD)

8VS8IN44ZONES6

 Η μπλε ομάδα πετυχαίνει γκολ στην εστία που βρίσκεται στο κουτί D, αλλά ένας ποδοσφαιριστής της ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει στη ζώνη DC. Το γκολ δεν μετράει!

9. Παιχνίδι σε σχέση με τα 4 κουτιά (A,B,C,D). Αύξηση έντασης του παιχνιδιού.

8VS8IN44ZONES7

Η κόκκινη ομάδα σκοράρει στην εστία που βρίσκεται στο κουτί C. Όλοι οι ποδοσφαιριστές βρίσκονται στο σωστό κουτί. Το γκολ μετράει κανονικά (μονό).

10. Παιχνίδι σε σχέση με τα 4 κουτιά (A,B,C,D). Αύξηση έντασης του παιχνιδιού. 

8VS8IN44ZONES8

Η κόκκινη ομάδα σκοράρει στην εστία που βρίσκεται στο κουτί C. Ένας παίκτης της μπλε ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει. Το γκολ μετράει 2πλό!

11.Παιχνίδι σε σχέση με τα 4 κουτιά (A,B,C,D). Αύξηση έντασης του παιχνιδιού.

8VS8IN44ZONES9

Η κόκκινη ομάδα σκοράρει στην εστία που βρίσκεται στο κουτί C. Ένας παίκτης της ομάδας, δεν πρόλαβε να επιστρέψει. Το γκολ μετράει δεν μετράει!

12. Τελικό παιχνίδι μετάβασης στις ζώνες (AB-CD)

 8VS8IN44ZONES12

 Εφαρμογή σε παιχνίδι με κανονικές εστίες και τερματοφύλακες (έως και 10vs10).Οι ζώνες που κατευθύνουν την αμυντική μετάβαση είναι οι οριζόντιες. Ωστόσο, μπορούμε να κρατήσουμε και τις κάθετες (για δημιουργία δυνατής αμυντικής πλευράς). Και σε αυτή τη μορφή μπορούμε να δώσουμε παραλλαγές ή να εξελιχτεί απλά σαν κανονικό παιχνίδι. Χρόνος 2 Χ 10΄.

Tags: transition Τactic games

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..