Προπονητής Ποδοσφαίρου

H ιστοσελίδα www.soccercoach.gr είναι μια συνέχεια του Blog ''Προπονητής Ποδοσφαίρου'', το οποίο ξεκίνησα με πολύ όρεξη και μεράκι, σαν μια προσπάθεια διαλόγου, έχοντας σαν βάση την ενασχόλησή μου με την προπονητική και την αγάπη μου για το ποδόσφαιρο. Η αποδοχή του και οι συζητήσεις που προκάλεσε, τα θετικά σχόλια και οι πολλές πραγματικά γνωριμίες, με ανθρώπους που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο που προέκυψαν μέσω αυτού, σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, είναι πραγματικά το μεγάλο κέρδος για μένα. Σας ευχαριστώ γατί μέσα από την επαφή μας, έμαθα και μαθαίνω πολλά για την αγαπημένη μου ενασχόληση, την προπονητική ποδοσφαίρου. Θα συνεχίσω να αναζητώ μαζί σας, οτιδήποτε συμβάλλει στην βελτίωση, τη γνώση και την υποστήριξη της προπόνησης στο ποδόσφαιρο. Φυσικά, ότι δημοσιεύεται σε αυτή τη σελίδα εκφράζει τη δική μου σκέψη ή την αποδοχή μου. Πιστεύω πως αν κάτι είναι σωστό, μπορείς να το βελτιώσεις. Αν κάτι είναι λάθος, μπορείς να το διορθώσεις. Στη νίκη μπορείς να φτάσεις, με ένα περισσότερο ή λιγότερο επιθετικό παιχνίδι, με ποδόσφαιρο κυριαρχίας ή αναμονής. αλλά οπωσδήποτε χρειάζεσαι συνεργασίες και ομαδικότητα.

Βασίλης Παπαδάκης

Η φιλοσοφία του προπονητή

coachingΌπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.

Περισσότερα..

Προπονητής ποδοσφαίρου

Άσκηση Ποδοσφαιρικής Επικοινωνίας 1

Άσκηση πάσας με έμφαση στην εκπαίδευση της επικοινωνίας των ποδοσφαιριστών. Σε χώρο 30 Χ 20 μ. περίπου, δημιουργούμε ένα passing game με τη μορφή που εικονίζεται παρακάτω, χρησιμοποιώντας 8 ποδοσφαιριστές (6 μπλε+2 κόκκινοι). Οι 6 μπλε εκτελούν άσκηση με πάσες με αλλαγή χώρου παιχνιδιού, ενώ οι  2 κόκκινοι, εκτελούν κινήσεις αμυνόμενου πιέζοντας τον παίκτη που υποδέχεται (ή προσφέρεται) με πλάτη. Ο μπλε στην βάση έχει ένα επιπλέον ρόλο να καθοδηγήσει τον συμπαίκτη του, ώστε να γυρίσει αν είναι χωρίς μαρκάρισμα ή να επιστρέψει την μπάλα αν πιέζεται. Οι ποδοσφαιριστές εναλλάσσονται σε ρόλους με χρόνο εκτέλεσης π.χ. κάθε 2'. Η άσκηση είναι κατάλληλη για ηλικίες Κ12+.

Στην εικόνα παραπάνω βλέπουμε την οργάνωση της άσκησης και την σειρά στις πάσες (1 έως 6) μεταξύ των παικτών. Οι μπλε ποδοσφαιριστές λειτουργούν σύμφωνα με τις συνθήκες που δημιουργούν οι κόκκινοι με τις κινήσεις τους. Στην ουσία οι κόκκινοι κατευθύνουν την κίνηση της μπάλας, ενώ οι 2 μπλε στις βάσεις (Α και Δ), με την εκτίμηση της κατάστασης καθοδηγούν τον συμπαίκτη τους, που έχει πλάτη.

Όπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα, ο κόκκινος αμυνόμενος επιλέγει πίεση στον μπλε Β, οπότε ο μπλε Α φωνάζει ''Πρόσεχε''. Αυτό σημαίνει πίσω πάσα από τον Β στον Α, ο οποίος πλέον τροφοδοτεί τον Γ. Αυτός υποδέχεται και αλλάζει χώρο παιχνιδιού στον Δ. Με την ίδια λογική, ο Δ πασάρει την στιγμή που πασάρει στον Ζ, βλέπει τον κόκκινο Η να κινείται προς μπλε Ε. Η εντολή πλέον στον μπλε Ζ είναι ''γύρνα''. Αυτός υποδέχεται, γυρίζει και αλλάζει παιχνίδι στον Α. 

Παραλλαγές: α. Εκτέλεση με 2 επαφές β. Εκτέλεση με 1 επαφή η πίσω πάσα και 2 οι υπόλοιποι γ. Εκτέλεση με 1 επαφή η πίσω πάσα και οι παίκτες στη βάση, με 2 οι παίκτες που γυρίζουν (υποδοχή κατεύθυνσης και πάσα). Σε μια διαφορετική εκτέλεση, ο υποδεχόμενος με πλάτη ελέγχει αν έχει παίκτη στην πλάτη του και πράττει ανάλογα (πίσω πάσα ή στροφή με τη μπάλα). Σε προχωρημένο επίπεδο, οι ποδοσφαιριστές μπορούν να αλλάζουν θέσεις κυκλικά (οι Α-Β-Γ μεταξύ τους και οι Δ-Ε-Ζ μεταξύ τους). Αυτό ανεβάζει το επίπεδο δυσκολίας της άσκησης.

Με ασκήσεις όπως αυτή, εκπαιδεύουμε την επικοινωνία των παικτών σε υποομάδες, με λεκτικά και οπτικά ερεθίσματα. Ταυτόχρονα προπονούμε την τεχνική και τον συγχρονισμό των κινήσεων των συμπαικτών, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό: Πότε κάνω κίνηση υποστήριξης (όταν μπορώ να δεχτώ πάσα), πως δημιουργώ χώρο για μένα (αντίθετη κίνηση). 

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..