Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Η φιλοσοφία του προπονητή

Όπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.
''Ήταν ένας γέρος, ένα μικρό αγόρι και ένας γάιδαρος. Πήγαιναν στην πόλη και αποφάσισαν ότι το αγόρι θα πήγαινε καβάλα στο γάιδαρο. Καθώς προχωρούσαν συνάντησαν κάποιους ανθρώπους που τους είπαν ότι δεν ήταν σωστό ο γέρος να πηγαίνει με τα πόδια και το αγόρι καβάλα. Έτσι αποφάσισαν να αλλάξουν.

Πως μπορεί κάποιος να γίνει προπονητής ποδοσφαίρου;

sfirixtraΓια να γίνει κάποιος προπονητής ποδοσφαίρου και να μπορεί νόμιμα να ασκήσει το επάγγελμα, πρέπει να φοιτήσει σε μια από τις σχολές διπλωμάτων UEFA που διοργανώνει η Ε.Π.Ο ή να είναι απόφοιτος Σ.Ε.Φ.Α.Α., με ειδικότητα στο ποδόσφαιρο. Τα διπλώματα είναι κατά σειρά UEFA C, UEFA FUTSAL B, UEFA B, UEFA Goalkeeper ΑUEFA Elite Youth Α UEFA A και UEFA PRO. Οι σχολές γίνονται σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας ανάλογα με τη ζήτηση και τις συμμετοχές.

Λειτουργία σχολών προπονητών ποδοσφαίρου

fifauefaepoΑπαιτούμενα δικαιολογητικά για τη σχολή UEFA Pro
1. Αίτηση του ενδιαφερόμενου στα γραφεία της ΕΠΟ ή με φαξ στο 210-9359666.
2. Επικυρωμένη φωτοτυπία διπλώματος προπονητή ΕΠΟ ή άλλης ευρωπαϊκής    ομοσπονδίας κατηγορίας UEFA Α΄ ή παλαιό δίπλωμα Α΄ κατηγορίας και ταυτότητα αναθεωρημένη σε ισχύ από σχολές που συνδιοργάνωσαν η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και η ΕΠΟ.
3. Ιατρική βεβαίωση περί υγείας από παθολόγο
Σε περίπτωση υποβολής υπεράριθμων αιτήσεων θα τηρηθούν τα εξής κριτήρια επιλογής για τη συμμετοχή στη σχολή:
1. Ποδοσφαιρική εμπειρία ως αθλητής (διεθνής, επαγγελματίας, κ.τ.λ.)
2. Προπονητική εμπειρία
3. Γραμματικές γνώσεις (γνώση ξένων γλωσσών, χρήση Η/Υ, απόφοιτοι σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρακολούθηση σχετικών σεμιναρίων, κ.τ.λ.).

Foden-False 9 drill

 

 

 Στο παιχνίδι Manchester City-Borussia M., οι παίκτες του Pep Guardiola συνεργάστηκαν εξαιρετικά στο 2ο γκολ, το οποίο πέτυχε  ο Gundogan. Ωστόσο, αυτό προήλθε από μια κίνηση του Foden, σε συνδυασμό με τις κινήσεις των συμπαικτών του και τις αλλαγές θέσεων, που χαρακτηρίζουν την ομάδα.

Δείτε στο video την εξέλιξη της φάσης πατώντας εδώ

 
Ας δούμε πως μπορούμε να εκπαιδεύσουμε και να προπονήσουμε αυτή την κίνηση, ακολουθώντας 3 βήματα: 
Στο βήμα 1, οριοθετούμε  με πιατάκια το χώρο της άσκησης και τοποθετούμε 7 ομοιώματα, όπως στο σχήμα.
Σχήμα 1
Σε αυτό το πρώτο βήμα χρησιμοποιούμε 4 ποδοσφαιριστές, τοποθετημένους σε σχήμα ρόμβου όπως φαίνεται παραπάνω (σχήμα 1), που αντιστοιχούν σε 1 επιθετικό, 2 εσωτερικούς μέσους και 1 αμυντικό μέσο. Ο επιθετικός ξεκινάει την άσκηση κινούμενος προς την μεσαία γραμμή, για να δεχτεί την μπάλα ανάμεσα στα 2 ομοιώματα, από το αμυντικό μέσο. Οι 2 εσωτερικοί μέσοι κινούνται αντίθετα, εκμεταλλευόμενοι το χώρο που δημιουργήθηκε ανάμεσα στις γραμμές.

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..