Η φιλοσοφία του προπονητή

Όπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.
''Ήταν ένας γέρος, ένα μικρό αγόρι και ένας γάιδαρος. Πήγαιναν στην πόλη και αποφάσισαν ότι το αγόρι θα πήγαινε καβάλα στο γάιδαρο. Καθώς προχωρούσαν συνάντησαν κάποιους ανθρώπους που τους είπαν ότι δεν ήταν σωστό ο γέρος να πηγαίνει με τα πόδια και το αγόρι καβάλα. Έτσι αποφάσισαν να αλλάξουν.

Πως μπορεί κάποιος να γίνει προπονητής ποδοσφαίρου;

sfirixtraΓια να γίνει κάποιος προπονητής ποδοσφαίρου και να μπορεί νόμιμα να ασκήσει το επάγγελμα, πρέπει να φοιτήσει σε μια από τις σχολές διπλωμάτων UEFA που διοργανώνει η Ε.Π.Ο ή να είναι απόφοιτος Σ.Ε.Φ.Α.Α., με ειδικότητα στο ποδόσφαιρο. Τα διπλώματα είναι κατά σειρά UEFA C, UEFA FUTSAL B, UEFA B, UEFA Goalkeeper ΑUEFA Elite Youth Α UEFA A και UEFA PRO. Οι σχολές γίνονται σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας ανάλογα με τη ζήτηση και τις συμμετοχές.

Λειτουργία σχολών προπονητών ποδοσφαίρου

fifauefaepoΑπαιτούμενα δικαιολογητικά για τη σχολή UEFA Pro
1. Αίτηση του ενδιαφερόμενου στα γραφεία της ΕΠΟ ή με φαξ στο 210-9359666.
2. Επικυρωμένη φωτοτυπία διπλώματος προπονητή ΕΠΟ ή άλλης ευρωπαϊκής    ομοσπονδίας κατηγορίας UEFA Α΄ ή παλαιό δίπλωμα Α΄ κατηγορίας και ταυτότητα αναθεωρημένη σε ισχύ από σχολές που συνδιοργάνωσαν η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και η ΕΠΟ.
3. Ιατρική βεβαίωση περί υγείας από παθολόγο
Σε περίπτωση υποβολής υπεράριθμων αιτήσεων θα τηρηθούν τα εξής κριτήρια επιλογής για τη συμμετοχή στη σχολή:
1. Ποδοσφαιρική εμπειρία ως αθλητής (διεθνής, επαγγελματίας, κ.τ.λ.)
2. Προπονητική εμπειρία
3. Γραμματικές γνώσεις (γνώση ξένων γλωσσών, χρήση Η/Υ, απόφοιτοι σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρακολούθηση σχετικών σεμιναρίων, κ.τ.λ.).

Προπονώντας τη μετάβαση

Αγωνιστικό παιχνίδι με έμφαση στη μετάβαση από άμυνα σε επίθεση και αντίστροφα. Χώρος 70Χ60 μ. με 2 ομάδες των 8 ποδοσφαιριστών και 4 μικρές εστίες. Χωρίζουμε το γήπεδο σε 4 περιοχές-κουτιά (A,B,C,D), όπως στο σχήμα, δημιουργώντας 2 κάθετες και 2 οριζόντιες ζώνες αλλά και 4 διαφορετικές περιοχές (κουτιά), σε σχέση με τις εστίες.

8VS8IN44ZONES

Εξελίσσεται σαν κανονικό παιχνίδι, με στόχο το γκολ στις μικρές εστίες (2 για κάθε ομάδα). Χρόνος εφαρμογής 3Χ8΄. Ο στόχος είναι τη στιγμή του γκολ, οι ποδοσφαιριστές να βρίσκονται στην συγκεκριμένη ζώνη, σε σχέση με το στόχο που έχουμε θέση ζώνη. Έτσι, μπορούμε να δημιουργήσουμε πολλές παραλλαγές για να μετρήσει ή όχι ένα γκολ ή για να μετρήσει 2πλό. Οι ποδοσφαιριστές της αμυνόμενης ομάδας στην κάθετη (AD ή BC) ή οριζόντια ζώνη (ABή CD) ή στο τετράγωνο που βρίσκεται η εστία (αμυντικές μεταβάσεις, συνοχή). Οι ποδοσφαιριστές της επιτιθέμενης ομάδας μπορούν να κινηθούν ελεύθερα κρατώντας το πλάτος και το βάθος ή να ακολουθήσουν τους ίδιους κανόνες (κινητικότητα, υποστήριξη) ή παρόμοιους κανόνες (π.χ. 1-2 μπορούν να μένουν εκτός ζώνης (αδύνατη πλευρά). Παρακάτω μερικές από τις παραλλαγές (και οι επεξηγήσεις τους) που μπορούμε να δημιουργήσουμε:

Αμυντική λειτουργία 1-3-5-2 στο αμυντικό μισό-Αγωνιστικό παιχνίδι

Αγωνιστικό παιχνίδι για τη βελτίωση της αμυντικής λειτουργίας στο σχηματισμό 1-3-5-2, σε τρεις τακτικές καταστάσεις. Χώρος 1/2 έως και 2/3 του γηπέδου σε σχέση 8 vs 8 (+1 τερματοφύλακα), με 1 κανονική εστία και 2 μικρές. H αμυνόμενη ομάδα 1-3-4-1 (από 1-3-5-2 λείπουν οι 2 επιθετικοί), η επιτιθέμενη 2-3-3 (από 1-4-3-3 λείπουν οι κεντρικοί αμυντικοί και ο τερματοφύλακας). 

1352A

Οριοθετούμε με κωνάκια το γήπεδο σε ζώνες και τετράγωνα που θα μας βοηθήσουν στην εφαρμογή. Πριν την έναρξη, εξηγούμε στους ποδοσφαιριστές την προπόνηση και αναλύουμε σε πίνακα τις αγωνιστικές καταστάσεις που αφορά. Στην προθέρμανση σε παθητική μορφή, δημιουργούμε τις 3 συνθήκες που θα προπονήσουμε. 

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..