Προπονητής Ποδοσφαίρου

H ιστοσελίδα www.soccercoach.gr είναι μια συνέχεια του Blog ''Προπονητής Ποδοσφαίρου'', το οποίο ξεκίνησα με πολύ όρεξη και μεράκι, σαν μια προσπάθεια διαλόγου, έχοντας σαν βάση την ενασχόλησή μου με την προπονητική και την αγάπη μου για το ποδόσφαιρο. Η αποδοχή του και οι συζητήσεις που προκάλεσε, τα θετικά σχόλια και οι πολλές πραγματικά γνωριμίες, με ανθρώπους που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο που προέκυψαν μέσω αυτού, σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, είναι πραγματικά το μεγάλο κέρδος για μένα. Σας ευχαριστώ γατί μέσα από την επαφή μας, έμαθα και μαθαίνω πολλά για την αγαπημένη μου ενασχόληση, την προπονητική ποδοσφαίρου. Θα συνεχίσω να αναζητώ μαζί σας, οτιδήποτε συμβάλλει στην βελτίωση, τη γνώση και την υποστήριξη της προπόνησης στο ποδόσφαιρο. Φυσικά, ότι δημοσιεύεται σε αυτή τη σελίδα εκφράζει τη δική μου σκέψη ή την αποδοχή μου. Πιστεύω πως αν κάτι είναι σωστό, μπορείς να το βελτιώσεις. Αν κάτι είναι λάθος, μπορείς να το διορθώσεις. Στη νίκη μπορείς να φτάσεις, με ένα περισσότερο ή λιγότερο επιθετικό παιχνίδι, με ποδόσφαιρο κυριαρχίας ή αναμονής. αλλά οπωσδήποτε χρειάζεσαι συνεργασίες και ομαδικότητα.

Βασίλης Παπαδάκης

Η φιλοσοφία του προπονητή

coachingΌπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.

Περισσότερα..

Προπονητής ποδοσφαίρου

Η κίνηση του παίκτη προς τη μπάλα

Η κίνηση του παίκτη προς τη μπάλα (ή τον συμπαίκτη του κάτοχο), είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος που χρειάζεται εκμάθηση και εκπαίδευση στις αναπτυξιακές ηλικίες. Ουσιαστικά μιλάμε για την ‘’προσφορά’’ και το ξεμαρκάρισμα, δυο πολύ σημαντικές έννοιες για να μπορέσουμε να κρατήσουμε την κατοχή της μπάλας και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για τελική ενέργεια. Στη μεσαία γραμμή και την επίθεση, η πίεση που ασκεί ο αντίπαλος και η μείωση των χώρων, αυξάνουν την πιθανότητα λάθους και η μπάλα χάνεται φυσικά πιο εύκολα. Η υποστήριξη του συμπαίκτη μας και η κίνηση προς τη μπάλα τον κατάλληλο χρόνο, μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε λίγο χρόνο σε σχέση με τον αμυνόμενο, για την επόμενη ενέργειά μας. Μεγάλη σημασία παίζουν σε αυτή την ενέργεια ο χρόνος (στιγμή) που θα κινηθεί ο παίκτης, ο χώρος (κάθετα ή πλάγια) που θα επιλέξει , ο τρόπος κίνησης (γωνία σώματος) και βέβαια η απόσταση από τον κάτοχο. Απαιτείται σωστή σκέψη, ώστε να υπάρχει η προϋπόθεση της πάσας από το συμπαίκτη, γιατί αν αυτός δεν έχει τη δυνατότητα, πρόκειται απλά για μια άσκοπη κίνηση. Ο παίκτης που προσφέρεται (ζητά τη μπάλα) πρέπει να αντιληφθεί πως ο συμπαίκτης του έχει τη δυνατότητα πάσας. Σημαντική παράμετρος είναι και η κίνηση προσποίησης, ώστε να δημιουργηθεί τελικά ο χώρος για να υποδεχτούμε τη μπάλα. Προσωπικά πιστεύω πως οι ηλικίες 12-16 είναι αυτές που θα πρέπει να δώσουμε έμφαση σε αυτό το στοιχείο ατομικής επιθετικής τακτικής. Παρακάτω θα δούμε πως μπορούμε να εκπαιδεύσουμε και να εξασκήσουμε αυτή την κίνηση, μέσα από ένα ενδεικτικό ασκησιολόγιο.

Άσκηση 1

Σε ομάδες των 4 παικτών 2 εκτελούν χρέη συμπαίκτη κατόχου της μπάλας και 2 προσφέρονται για την πάσα. Την στιγμή της κίνησης ο παίκτης, ειδοποιεί τον κάτοχο της μπάλας, λέγοντας τη λέξη ‘’πάσα’’ (επικοινωνία). Στη συνέχεια αλλάζει κατεύθυνση και παίρνει θέση για να το επαναλάβει με τον απέναντι συμπαίκτη. Πριν την κίνηση προσφοράς, ο παίκτης εκτελεί 1-2 βήματα πίσω (αντίθετη κίνηση-παραπλάνηση-δημιουργία χώρου). Χρόνος 1΄χ 4 επαναλήψεις με αλλαγή ρόλων κάθε φορά.

Άσκηση 2

Στην παραπάνω άσκηση προσθέτουμε στην πλάτη του παίκτη έναν αμυνόμενο, ο οποίος εκτελεί παθητική άμυνα, ακολουθώντας την κίνηση προσφοράς του αντιπάλου. Πριν την κίνηση προσφοράς, ο παίκτης προσπαθεί να δημιουργήσει χώρο και να ξεγελάσει τον αμυνόμενο, με αντίθετη κίνηση, στην περίπτωση αυτή και με επαφή σώματος. Ισχύουν οι αλλαγή πλευράς και οι χρόνοι της προηγούμενης άσκησης.

Άσκηση 3

Προχωράμε σε μορφή 1vs1, με 2 ομάδες 4 παικτών και 2 εστίες. Ο παίκτης προσφέρεται και στη συνέχεια γυρίζει για να παίξει με μέτωπο απέναντι στον αντίπαλο για να σκοράρει στη μικρή εστία. Ο αμυνόμενος μπορεί επίσης να σκοράρει στην άλλη. Παιχνίδι συναγωνισμού (κίνητρο) μετρώντας τα γκολ κάθε ομάδας.

Διάρκεια (μέγιστη) 20’’ για κάθε ζευγάρι με 4-6 επαναλήψεις. Στα 20΄΄ μπορεί ο παίκτης να ξαναχρησιμοποιήσει το στήριγμα του για να ελευθερωθεί από τον αντίπαλο. Αλλαγή ρόλων των παικτών.

Αγωνιστικό παιχνίδι 4vs4+4

Περνάμε σε αγωνιστικό παιχνίδι 4vs4+4 με την 3η ομάδα να λειτουργεί σαν στηρίγματα. Επίσης το παιχνίδι πάντα ξεκινάει από τους εξωτερικούς παίκτες, μετά την ολοκλήρωση κάθε φάσης (αυτό μπορούμε να το αποφύγουμε και να τους χρησιμοποιούμε μόνο σαν στηρίγματα. Πρέπει να κρατάνε τη μπάλα και να περιμένουν κίνηση-εις ξεμαρκαρίσματος).

Γίνεται εφαρμογή της κίνησης προσφοράς μέσα από αγωνιστικό παιχνίδι . Οι ποδοσφαιριστές προσπαθούν να εφαρμόσουν την κίνηση προσφοράς στον κάτοχο της μπάλας, με όσα προηγουμένως διδάχτηκαν (χρόνος, χώρος, ανάποδη κίνηση, επικοινωνία).

 

Δίνουμε έμφαση στη συνεχή προσφορά των ποδοσφαιριστών προς τον κάτοχο, ώστε με συνδυαστικό παιχνίδι να φτάσουμε σε θέση για γκολ. Ο χώρος είναι 40 μ.χ33 μ. και ο χρόνος 4’χ3 επαναλήψεις χ 2 σετ.

Βασίλης Παπαδάκης

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..