''Pre-season Soccer Training'' Book

Το βιβλίο ''Pre-Season Soccer Training'' είναι ένας οδηγός για την προετοιμασία κάθε ποδοσφαιρικής ομάδας. Είναι ένα βιβλίο που έχει εφαρμοστεί στην πράξη, καθώς αναφέρεται στην προετοιμασία της Παλαιόχωρας, την σεζόν της ιστορικής ανόδου της ομάδας στη Γ΄ Εθνική. Αναλύεται ο αρχικός σχεδιασμός με τις διαφοροποιήσεις που προέκυψαν, με βάση τις ανάγκες, την ανταπόκριση και την εφαρμογή στο γήπεδο. Αυτό είναι και ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, για κάθε επιτυχημένη προετοιμασία ομάδας: Σχεδιάζεις αρχικά και εφαρμόζεις στη συνέχεια, αλλά αξιολογείς, διαφοροποιείσαι, αλλάζεις γιατί πρέπει να  ανταποκρίνεσαι σαν προπονητής με βάση την πραγματικότητα και το ρεαλισμό, στην καθημερινή σου ενασχόληση με την ομάδα. exofylo

Σε ένα πλήρως δομημένο και αναλυτικό πρόγραμμα 7 εβδομάδων, με συγκεκριμένους στόχους, αναλύονται όλες οι προπονήσεις και η προσέγγιση των αγώνων προετοιμασίας (φιλικά παιχνίδια), ώστε η ομάδα να παρουσιαστεί όσο το δυνατόν πιο έτοιμη στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Η βελτίωση της φυσικής κατάστασης κυρίως μέσα από αγωνιστικά παιχνίδια και ασκήσεις σχηματισμού (SSG-Passing-Fitness Formation Drills), η μεθοδολογία της προπόνησης τακτικής  για τους 2 βασικούς σχηματισμούς που είχαν επιλεγεί (1-4-3-3 και 1-4-2-3-1, αλλά και το 1-4-4-2 σαν 3η προσέγγιση), οι στατικές φάσεις και οι μεταβάσεις (transitions), αλλά και όλα τα επιμέρους στοιχεία μιας προετοιμασίας (Τεχνική, συναρμογή, δύναμη, ταχύτητα, ταχυδύναμη κ.α.-όλα σημαντικά!) συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα που περιέχει το βιβλίο. Το βιβλίο είναι γραμμένο στα Αγγλικά και εκδόθηκε από την εκδοτική Bennion Kearny (την οποία ευχαριστώ, όπως και τον εκδότη James Lumsden-Cook, που μου έδωσαν την ευκαιρία να καταθέσω την δική μου οπτική για το τόσο σημαντικό θέμα της προετοιμασίας και του χτισίματος ομάδας, σε κάθε Αγγλόφωνη χώρα), σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Είναι γραμμένο με απλό και κατανοητό τρόπο, ποδοσφαιρική ορολογία και μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητό, αρκεί κάποιος να γνωρίζει τα βασικά της αγγλικής γλώσσας. Διατίθεται από την εκδότρια εταιρεία και από το Amazon. Για να το προμηθευτείτε, πατήστε πάνω στην εικόνα.

Προπόνηση Συναρμογής-Ενδεικτικές Ασκήσεις

Εκτελούνται 2 φορές την εβδομάδα (έως και 3 στην προετοιμασία, με μπάλα ή χωρίς. Προτιμούμε πάντα τη χρήση μπάλας γιατί ταυτόχρονα βελτιώνουμε και τεχνικά στοιχεία (πάσα, υποδοχή, οδήγημα, κεφαλιά). Τοποθετούμε 2 έως 3 ασκήσεις, εκτελούμε 8 επαναλήψεις ανά άσκηση αν είναι 2 ή 6 ανά άσκηση αν είναι 3 ασκήσεις. Οι παίκτες χωρίζονται σε υποομάδες και περνάνε σε ροή. Δίνουμε έμφαση α) στην σωστή εκτέλεση του σκίπινγκ (χαμηλό, ψηλό, πλάγια, πίσω, διπλό ή μονό βήμα, σταυρώματα κ.α) β) στην συνδυασμένη-συντονισμένη κίνηση χεριών-ποδιών και την καλή-ποιοτική εκτέλεση όταν έχουμε και μπάλα. Συνολικά ο χρόνος θα είναι περίπου 10΄-12’. Οι ασκήσεις τοποθετούνται στην αρχή της προπόνησης, αμέσως μετά το ζέσταμα (ουσιαστικά είναι συνέχειά του, οπότε μπορούμε άνετα να τις βάλουμε μετά το τρέξιμο σε ζευγάρια με ασκήσεις διατάσεων ενεργητικών που κάνουμε) ή ανάλογα με το ασκησιολόγιο να ξεκινήσουμε κατευθείαν με συναρμογή, συνδυάζοντας τις ενεργητικές διατάσεις με τα περάσματα από τις σκάλες.

Ενδεικτικό Ασκησιολόγιο

me mpala 2

Άσκηση 1

Πέρασμα από σκάλες με παραλλαγές βημάτων και στη συνέχεια διπλή πάσα στη μία άσκηση και κεφαλιά στην άλλη. Η πάσα μπορεί να είναι φυσικά δεξί, αριστερό, στον αέρα, με υποδοχή στήθος ή μηρό κ.α. Οι ποδοσφαιριστές σε 4 υποομάδες με κυκλική ροή. 8 επαναλήψεις ανά σταθμό.

Περισσότερα εδώ...

Ταχυδύναμη-Ενδεικτικό Ασκησιολόγιο

Η ταχυδύναμη (ποδοσφαιρική δύναμη) είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος της απόδοσης του ποδοσφαιριστή. Εμφανίζεται σε όλες σχεδόν τις ποδοσφαιρικές κινήσεις (τάκλινγκ, ντρίπλα, προσποίηση, άλμα, τζαρτζάρισμα, αλλαγές κατεύθυνσης, εκκινήσεις, μονομαχίες, σλάλομ, σουτ) , οπότε κρίνεται απαραίτητη η σωστή προπόνησή της, η οποία περιλαμβάνει δρομικές και αλτικές ασκήσεις με και χωρίς όργανα. Προπονείται με την επαναληπτική μέθοδο σε ένταση 95-100%, διάρκεια επανάληψης 6΄΄-10΄΄, επαναλήψεις 4-8, ασκήσεις-σταθμοί 4-6, σετ 2-4. Ο ρυθμός είναι εκρηκτικός. Το διάλειμμα είναι πλήρες, ο ποδοσφαιριστής πρέπει να εκτελεί κάθε επανάληψη στο 100%!

Ενδεικτικό Ασκησιολόγιο εδώ

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..